Home Poslije najezde skakavaca ne ostaje ništa, prava apokaliptiika (27.tj.pet.)

Poslije najezde skakavaca ne ostaje ništa, prava apokaliptiika (27.tj.pet.)

Poslije najezde skakavaca ne ostaje ništa, prava apokaliptiika (27.tj.pet.)

Poslije najezde skakavaca ne ostaje ništa, prava apokaliptiika (27.tj.pet.)

********

Jl 1, 13-15; 2,1-2: Joel je prorok poslije sužanjskih vremena i njegovo djelovanje pada s početka četvrtog stoljeća pr. Kr. Knjiga se dijeli na dva dijela. Prvi dio opisuje tešku navalu skakavaca koja je povod liturgiji žalosti i prošnje te proglasu jednodnevnog posta i molitve. Naime, najezda skakavaca je teža od bilo kakve najezde ratničke vojske, iza skakavaca ne ostaje ništa. Poslije njih zemlja je kao spaljena. Drugi dio opisuje novo doba i Jahvin Dan. Joel najavljuje da će u mesijansko doba dar Duha dobiti cijeli Božji narod. Duhovi su bili početak ispunjenja očekivanog mesijanskog vremena. Nakon dara Duha slijedit će kobni kozmički znakovi Jahvina Dana. Kao što vidimo knjiga predstavlja prijelaz između proroštva i apokaliptike, ali je u biti proročka knjiga. Prorok je na tipičan način ne samo protumačio navalu skakavaca kao kaznu za grijeh nego je u njoj vidio simbol Jahvina Dana. Joel je prorok Duhova. On je prorok pokore i njegov je poziv na post i molitvu preuzet iz hramske liturgije ili oblikovan po uzoru na nju i dobro se uklapa u kršćansku korizmenu liturgiju.

***********

Lk 11, 15-26: S dolaskom Krista započelo je otkupljenje svijeta od sila Zlog. Njegovo izlaganje teologije oslobođenja od sile Zla, ukazuje na snažnu silu Božju koja je u Kristu znak neba. Vidna je kristološka vjeroispovijest, “Božji je prst“ djelotvoran u Isusovom naviještanju i djelovanju. On je konačni prorok i prorok svih vremena kojega je Bog poslao. Stoga mu se mnoštvo divi, jer Sotonino carstvo pada. Isus je neprestano u borbi za uspostavljanje Božjeg kraljevstva na zemlji.