Očitovanoj Božjoj slavi, čovjek daje svjedočanstvo i zahvalu
Dvadeset i osma nedjelja kroz godinu 2022.-c
Današnje Evanđeljenavodi susret Isusa s deset od gube teško bolesnih osoba.
Traže ozdravljenje.
Isus im daje dar potpunoga zdravlja uz uputu da se jave starozavjetnom svećeniku kako Zakon propisuje.
Ali samo je jedan u povratku došao zahvaliti Isusu i to Samarijanac koji nije Židov.
Isus mu lijepo kaže: „Idi, tvoja te je vjera spasila.“
Gotovo istu sliku imamo u prvom čitanju iz Druge knjige o kraljevima, u kojoj Naman Sirac odaje zahvalu Bogu Izraelovu da njemu kao strancu iskaza milost ozdravljenja.
I u jednom i drugom slučaju poruka je jedna: Bog otvara vrata spasenja svim ljudima.
Poruka riječi Božje je jedna, bila su to veličanstvena djela Božjeg milosrđa u Starom Zavjetu, bila su to veličanstvena djela Božja po Isusu Kristu u Novom Zavjetu, a ona glasi:
„Vi ste izabrani rod, kraljevsko svećenstvo, sveti puk: razglasite slavna djela onoga koji vas pozva iz tame u svoje divno svjetlo…
„Idite i propovijedajte Evanđelje svemu svijetu…“
Biblijska čitanja slave svu ljepotu Božji djela i važnost zahvaljivanja.
Opširnije:Očitovanoj Božjoj slavi, čovjek daje svjedočanstvo i zahvalu
Vjera u Isusa, uistinu je pobijedila svijet, trude li se Židovi danas okrenuti ploču?
Dvadeset i sedma nedjelja kroz godinu 2022.-c
Kršćanska braćo i sestre!
Današnje liturgijsko slavlje započinjemo Gospodnjim govorom s porukom proroku Habakuku:
„Zapiši viđenje, ureži ga na pločice da ga čitač lako čita. Jer ovo je viđenje za svoje vrijeme: ispunjenju teži, ne vara; ako stiže polako, čekaj jer odista će doći i neće zakasniti! Gle: propast će onaj čija duša nije pravedna, a pravednik će od vjere živjeti.“ (Hab 2, 2-4)
Habakuk, gleda teške prilike svoga naroda i zapomaže pred Bogom: „Zašto puštaš da gledam nepravdu, zašto da promatram ugnjetavanje? Pljačka je i nasilje pred mnom..“ (Hab 1, 2-3)
Vidljiva je nevjera, a izvana nasilje od neprijatelja Kaldejaca.
Kaldejci su oruđe božanske pravde s kojima Bog kažnjava Izraelce, iako neprijatelji ne griješe manje od njih.
Prorok mora, po Božjoj naredbi vjerno zapisati sve događaje da budu pouka svima i za sva vremena.
Bog poziva na ustrajnost, jer pravda će stići, ali u svoje vrijeme:
„Ako stiže polako, čekaj, jer odista će doći i neće zakasniti“.
A stići će ovako:
„Propast će onaj čija duša nije pravedna, a pravednik će od vjere živjeti.“
Ovo je pouka za sva vremena.
Opširnije:Vjera u Isusa, uistinu je pobijedila svijet, trude li se Židovi danas okrenuti ploču?
Božji čovječe, samo onaj tko ljubi, taj osvaja drugoga
Dvadeset šesta nedjelja kroz godinu 2022.-c
Božje Riječi i od današnje nedjelje nastavljaju oštrim ukorom bogataša ovoga svijeta koji se prepuštaju lagodnosti života i raskoši.
Njihov život možemo prispodobit onoj narodnjačkoj: „Uzmi sve što ti život pruža…“
Ali i tu ima drugi dio istine koja glasi: Danas si cvijet sutra, uvela ruža.
Prorok Amos situaciju svoga vremena opisuje ovako:
Tu su oni, koji život provode na Sionu u svojim ladanjskim imanjima, gdje ispruženi na počivaljkama jedu i piju uz zvuke harfe, bez ikakve brige za svoj narod i svoju zemlju koja srlja u rasulo.
Proročanstvo se i obistinilo.
Umuknula je njihova svirka.
Prejaka lekcija za povijest kako je moralno propadanje uzrok društvenom i političkom slomu.
Nažalost i sadašnja civilizacija blagostanja nije puno od toga naučila.
Zato je život postao, zbog zatvorenosti u uske horizonte zemaljskih užitaka, sam po sebi nijekanje vjere i ljubavi prema Bogu i bližnjemu.
Na sve strane se vidi kako nam je život stavljen na dva izbora:
između poštenja i nepoštenja, vjernosti i nevjere, sebičnosti i ljubavi, dobra i zla.
To je prorok Ilija lijepo kazao u slici: kako narod hodi po dvjema stazama i šepa na obje noge.
Želio je reći: Odluči se kojim ćeš putem krenuti?
Današnje Evanđelje govori, da to ne smije biti put ravnodušnosti i uživanja, jer takav je put pogrešan i vodi u grijeh.
Duh Evanđelja naprotiv zahtijeva ozbiljan i zauzet život, ozbiljan i radostan život: život obilježen poštenjem, ispravnošću, poštivanjem drugih i njihova dostojanstva.
Zato Isus priča prispodobu „O bogatašu i Lazaru“ jer ga slušaju Farizeji, slušaju ga oni čiji je put dobrano put grijeha.Žarišna točka ove prispodobe nije Lazar, niti su to „petorica braće od bogataša“ koja su ostala kući, nego je to bogataš.
Prispodoba cilja na sasvim određeni problem: na djelu je zloupotreba bogatstva od strane bogataša.
Opširnije:Božji čovječe, samo onaj tko ljubi, taj osvaja drugoga
Kako blagostanje graditi, a da ne bude na štetu drugima?
Dvadeset peta nedjelja kroz godinu 2022.- c
Kršćanska braćo i sestre!
Osam stotina godina prije Krista upravljen je strahovit prijekor izrabljivačima.
„Jao vama, izrabljivači… gazite siromaha…, poručuje prorok Amos.
Ali, sjetite se zakletve kojom se zakle Gospodin:
„Dovijeka neću zaboraviti nijednog djela vašega!“
Socijalni problemi su veliki društveni problem.
Novac, bogatstvo… svi za njim čeznemo, a upravo su oni podloga iz koje se razvijaju svi društveni problemi.
Česta je to tema u Isusovoj Radosnoj vijesti.
Apostolima, a time i nama kršćanima ostavio je vječna pitanja:
Kako se novcem dobro poslužiti… kako ga ne zloupotrebljavati?
Kako blagostanje graditi, a da ne bude na štetu drugima?
Kako živjeti u miru ako smo u staležu bogatih ili siromašnih?
Kako izbjeći zamkama proračunatoga izrabljivanja drugoga?
Kako živjeti u staležu bogatih, a ne prezreti siromaha?
Kako poštovati život i skrbiti za njega u tolikim staleškim razlikama?
Kako pomiriti u svojoj savjesti objavljenu istinu po Isusu Kristu da je na onome svijetu situacija obrnuta: Siromašnog su Lazara anđeli odnijeli u krilo Abrahama, a bogataš je u teškim mukama?
Kako životno živjeti „Zakon ljubavi prema bližnjemu“?
Braćo i sestre!
Prije nego bilo što kažemo, moramo se pogledati u ogledalo, jer svi smo pozvani poštovati dostojanstvo života u svim njegovim životnim stadijima.
Opširnije:Kako blagostanje graditi, a da ne bude na štetu drugima?
Žalosna Gospa 2022.
Kršćanska braćo i sestre!
Žalosna Gospa i Isus, Žalosna Gospa i Križ Kristov, Žalosna Gospa i Gospodin Isus Krist.
Mi kršćani, u svemu ovome, vidimo i osjećamo:
Posredničku ulogu Krista i Gospe, zajedništvo života s ljudima za koje posreduju, Božji poziv kao bitan uvjet i žrtva kao temeljna služba koju kršćani slave.
U ljudskoj naravi bogoštovlje je opća ljudska potreba i dužnost. To je bogoštovlje u ime zajednice vršio: otac u obitelji, poglavica u plemenu, kralj u narodu i svećenik u razvijenom društvu.
Budući da između Boga i čovjeka postoji prepreka, uloga je svećenika da je otkloni žrtvama za grijehe. Tako se uspostavljaju uredni odnosi između Boga i ljudi.
Novozavjetno svećeništvo i bogoštovlje, ima svoj temelj u Kristovoj žrtvi. Ima svoj temelj u Križu.
Istina Bog je pozvao Krista za svećenika kao i Arona, samo na sasvim drugačiji način.
Čim je Sin Božji postao čovjek, postao je i svećenik, to jest sposoban posrednik između Boga i ljudi. Da, to je Božanski dar, kako to Pavao govori u poslanici Korinćanima.
Njegovo je utjelovljenje ujedno i njegovo svećeničko ređenje.
To je potvrdio sam Bog zakletvom.
Tako je dokinuto Aronovo svećeništvo, a uspostavljeno novo.
Naime, on je stekao sva svojstva i uvjete da kao Veliki svećenik spasi ljude.
Poslužimo se malo Ivanovim i Lukinim Evanđeljem.
Više članaka ...
- U ljubavi se ne živi bez boli, niti bez nade
- Ivan je bio zvijezda, Marija jutarnja zora, Kristovo rođenje sunčev izlazak
- Kršćanska mudrost življenja ne izabire nauku Isusovu, nego Isusa Krista
- Oholost i tvrdoglavost su smrtni neprijatelji ljubavi
- „Među vama stoji onaj koga vi ne razumijete“
- Ženin pobjednički rod zove se Mesija, a u liku Marijinu, predstavljena je Crkva
- Ljubav, nikada ne kaže dosta, ona je poput vatre i ima snagu plamena
- Siromašni sv. Dominik i bogato Evanđelje
- POSTOJE NOĆI KOJE ZNAJU SVE TAJNE, a danas govorimo o jednoj koja je vjernima na spas, nevjernima na propast
- Mlada Misa Marija Udovičića 2022.