Home Dok Herodov i farizejski kvasac fermentira, ostali kupuju gluhe telefone i sunčanice (ut.6.tj.k.g.II.)

Dok Herodov i farizejski kvasac fermentira, ostali kupuju gluhe telefone i sunčanice (ut.6.tj.k.g.II.)

Dok Herodov i farizejski kvasac fermentira, ostali kupuju gluhe telefone i sunčanice (ut.6.tj.k.g.II.)

Dok Herodov i farizejski kvasac fermentira, ostali kupuju gluhe telefone i sunčanice   (ut.6.tj.k.g.II.)

********

Jak 1, 12-18: Bog može prepustiti kušnju, ali je on ne stvara.„On sam ne može biti kušan-napastovan niti on koga napastuje. Svako napastovanje je vlastita požuda koja ga vuče i mami…“govori apostol Jakov. „Poslije svake požude najčešće slijedi grijeh. A svaki dobar dar i svaki savršen poklon odozgor je, silazi od Oca svjetlosti u kojem nema promjene ni sjene od mijene…. On uvijek rađa riječ istine…“, potiče apostol Jakov. Nebeska svjetlila i zemaljska kušnja uvijek će postojati. Gospodin po svom naumu rađa riječ Istine. Ta Božja riječ smještena je duboko u našem srcu i rađa dobrim plodom u našem životu. Stoga, kad god se nađemo pred pitanjem, valja uroniti u dubinu svoga bića osluškivati Istinu te o njoj razmišljati u Božjoj prisutnosti. Bog je jednako dao mogućnost i onome tko nije čuo za Objavu pronaći po razumu i savjesti odgovor na mnoga pitanja, bude li osluškivao Božji glas koji se čuje dok čovjek šuti.

**********

Mk 8, 14-21: U svakoj raspravi među ljudima, mnoštvo je pitanja, a najčešće izostanu pravi odgovori. Dok Isus upozorava: “Čuvajte se farizejskog i Herodovog kvasca!”  Jučer smo rekli da Isusa ne slušaju samo oni dobronamjerni, nego i oni kojima se kosa na glavi diže zbog njegovih riječi i djelovanja.Takvi obično uvijek traže više za dokaz da je Isus „Netko“, tko je drugačiji od njih. A njegova su djela Božja djela, i njih može prepoznati samo onaj koji prima Božju riječ. Isus je ovdje jasan: Farizejski je kvasac i njihov opak nauk, kao i Herodov razvratan život, ne smiju fermentirati. Sve je to loš primjer i djeluje zarazno. Herodova se pokvarenost posebno očitovala u preljubu, rodooskvrnuću, ubojstvu i bezboštvu. Takvih se ljudi i njihove nauke, učenici moraju čuvati, ako žele sačuvati novu lađu – Crkvu. Apostoli kao da ne čuju, šapuću i postavljaju mnogo pitanja među sobom. Tema je „samo jedan kruh ponijeli“.Iz njihovih pokreta lica Isus opaža mučninu rasprave i kaže: „Zašto raspravljate o tome da nemate kruha? Zar još uvijek ne razumijete i ne shvaćate? Zar ste zaboravili ono kad sam pet kruhova razlomio na pet tisuća? Koliko košarica punih nakupiste?“ Odgovore: „Dvanaest.“ „I kad razlomih sedam kruhova na četiri tisuće, koliko košarica nakupiste?“ Oni odgovoriše: „Sedam“. „Zar još uvijek ne razumijete?“ Zaista Isus želi da njegovi apostoli imaju otvorene oči i uši za ovaj pojavni svijet. Isus očituje u nijansama finu moć opažanja i proniče srca ljudi. Sutra će apostoli morati biti Kristovo oko i uho u ovome svijetu i srce ne smije biti otvrdnuto. Herodov i farizejski kvasac ne smije fermentirati.