Zašto zli ljudi uvijek budu kažnjeni? (sub.4.tj.kor.)
Zašto zli ljudi uvijek budu kažnjeni? (sub.4.tj.kor.)
***********
Jr 11, 18-20: Jeremija prorokuje u najtežem razdoblju svoga naroda. On je sin svećenika i prorokuje usred Jeruzalema. Jeremija ustaje protiv oni koji posjećuju Hram, a njihovi zločini prizivaju veliku nesreću, koju je Gospod već naumio. Jeremijina poruka izazvala je tako žestok gnjev da su ga protjerali iz Jeruzalema u rodni grad Anatot (5 km. od Jeruzalema). Čuli su to i mještani njegovog rodnog grada i spremaju ga ubiti. U takvim okolnostima Bog mu priopćuje urotu što je snuju protiv njega. Tada Jeremija progovara: „ A ja bijah kao jagnje krotko što vode na klanje i ne slutih da protiv mene snuju pakosne naume. Uništimo ‘drvo’ dok je još snažno.“ Ubacimo mu otrova u kruh, i „ iskorijenimo ga iz zemlje živih, da mu se ime više nikad ne spominje.“ Otkriće urote navelo je Jeremiju da pita Boga, zašto zli ljudi prolaze nekažnjeno. On dobiva odgovor da nije posljednji koji postavlja to pitanje. Bit će još i gore stanje. Providnost je u danom vremenu nedokučiva. Prorok Jeremija ima puno dodirnih točaka s Jonom, kojega Bog šalje da spasi Ninivu, glavni grad Asirijije. A upravo će Asirski kralj zalaganjem kraljice Estere, spasiti Izraelce od potpunog istrebljenja – genocida. Sjetimo se blagdana „Purima“.
Jeremija je jasan. Predstoji kazna, ali i obnova. Upravo kad posljednji Izraelci odlaze u progonstvo, Bog ih ne napušta. Na Jereminina usta Bog objavljuje ‘NOVI SAVEZ’ koji će biti u srcu upisan, a ne na kamenu.
***********
Iv 7, 40-53: U ovim poglavljima Ivanova Evanđelja, Isus ne krije svoje pravo porijeklo, on je od Oca poslan. Građanske i vjerske vlasti, to ne razumiju. U nekoliko navrata su kanili ubiti ga, ali su neodlučni. Farizeji su previše ponosni na svoje poznavanje Zakona. Dok se velika većina opredijelila za Isusa da je on obećani Spasitelj. Obični Ljudi potvrđuju kako nikada nitko nije tako govorio. A bilo je i oni, koji su iz njihovih krugova, poput Nikodema i Šimuna, prijatelja Isusovih, koji će postati kršćani. I Isus i Jeremija povjeravaju svoju parnicu Gospodinu.