Home Zašto ‘đavao’ ima problem s ‘istinom’ ? (č.5.tj.kor.)

Zašto ‘đavao’ ima problem s ‘istinom’ ? (č.5.tj.kor.)

Zašto ‘đavao’ ima problem s ‘istinom’ ? (č.5.tj.kor.)

Zašto ‘đavao’ ima problem s ‘istinom’ ? (č.5.tj.kor.)

**********

Post 17, 3-9: Starozavjetna i novozavjetna religija je povijesna. Ona se temelji na Objavi koju je Bog, određenim ljudima, u određeno vrijeme, na određenim mjestima, te svojim intervencijama ‘tkao zlatnim nitima’ smisao odnosa između Boga i svijeta. Knjige petoknjižja su osobito za Židove objašnjenje njihove povijesti i putokaz u život. Važnu su ulogu odigrali SAVEZI. Bog obećava Adamu i Evi da će u dalekoj budućnosti sigurno doći spasenje. Nakon potopa, Bog obećava Noi da zemlja neće nikada više biti uništena potopom. Abraham je čovjek obećanja, koja se imaju ostvariti na njemu, na njegovu potomstvu, te po njima cijelom čovječanstvu. Izbor Abrahama, nagoviješta izbor Božjega naroda. Cijelo Petoknjižje je knjiga SAVEZAPreko Saveza s Abrahamom, vidimo da je poruka odaslna cijelom ljudskom rodu. Posebnosti abrahamovskog saveza jest i obećanje zemlje Kanaan, kao trajnu baštinu. Bog Abrahamu u savezu mijenja ime. Njegovo ime postaje znakom, da postaje ‘otac mnoštva’. Promjena imena je znak i novog početka kojeg Bog određuje, i on ima karakter trajanja u Božjoj Providnosti.

*************

Iv 8, 51-59: Isus nastavlja svoj govor onima koji vjeruju u njega, i poručuje: “Ako tko očuva moju Riječ, neće vidjeti smrti dovijeka.“ Treba stoga primiti Istinu, a ona se prima s vjerom, kao što je to činio i Abraham. Tako ona postaje SAVEZ. Đavao nema istine, a to znači da nema božanskog života u sebi, jer samo istina daje život. Što god je izvan nje, smrt je. Isus potvrđuje, kako je ljudski život određen Božjom stvarnošću ili đavolskom ništetnošću. Tako Isus ponovo tvrdi: „Prije negoli Abraham posta, ‘JA JESAM’.“ To je ime za Boga i znači da je uvijek prisutan pa tako i u našoj životnoj stvarnosti. Isus je jedno s Bogom koje je predvidio Abrahamov dan davno prije nego što je stvoren svemir, upravljao svjetskom poviješću kako bi Abraham mogao biti nada svim narodima, vodio Izraelovu povijest sve dok se vječna Riječ nije utjelovila kao Isus, sin Marijin. Krug je potpuno zatvoren: od Isusova ‘ Ja jesam’ prije stvaranja svijeta, preko Abrahama, preko Isusa rođenog u vremenu od Abrahamove loze, pa sve do nas danas živući i u svu vječnost. Pred nama je ostvarenje VJEČNOGA SAVEZA.