Home Vjera i ljubav ne smiju se rastavljati, jer su temelj zajedništva (8.tj.k.g.sr.)

Vjera i ljubav ne smiju se rastavljati, jer su temelj zajedništva (8.tj.k.g.sr.)

Vjera i ljubav ne smiju se rastavljati, jer su temelj zajedništva (8.tj.k.g.sr.)

Vjera i ljubav ne smiju se rastavljati, jer su temelj zajedništva (8.tj.k.g.sr.)

*********

1 Pt 1, 18-25: U ovom odsjeku Petrove poslanice, dade se nazreti odlična kateheza za kršćane. Kršćanin je pozvan na svetost, a svetost isključuje grijeh. Bog je svet, ali je on i Otac i sudac. Sve ovo kršćanin treba imati na umu. Ako u pomisli smeta da je Bog sudac, onda se sjeti da je Bog i Otac. Oboje mora ravnati kršćanskim životom. Kršćani su od robova grijehu postali djeca Božja. Stoga kršćanski život mora biti pjesma kojom slavi otkupiteljsko djelo Božje izvedeno po Kristu. Jer kršćanin je otkupljen najvrednijim darom, a to je, Kristova krv. Drama spasenja počela je od vječnosti. Ali sada se odvija u vjernicima. Dakle, otkupljenje krvlju Kristovom, kao i njegovo uskrsnuće upućuju na vječni Očev plan, koji tako posvećuje svoj novi narod, ‘vjernika’. Zato Petar, koji je prije Kristova uskrsnuća bio kolebljiv i strašljiv, sada zanosno govori o vjeri punoj nade u uskrslog Otkupitelja. Petar je isključiv kad govori o vjeri i bratskoj ljubavi, i ne smiju se rastavljati. Ako se rastave, ni jedna ni druga više nisu što su skupa. Da bi tko mogao ljubiti bližnjega kako Bog traži, taj se mora ponovo roditi i steći nebesku narav i sposobnost. Riječ Božja ima stvaralačku snagu. Ona je klica života, i nalazi se u početku našega božanskog preporoda, dajući nam u krsnoj milosti, mogućnost djelovanja po volji Božjoj.

**********

Mk 10, 32-45: Isus po treći put navješćuje svoju muku, smrt i uskrsnuće. Kada Isus prođe sve stadije svoga života, apostoli će razumjeti što je temelj prave vjere, ljubavi i bratskog zajedništva. Jučer smo čuli snažnu Isusovu poruku: Mnogi prvi bit će posljednji i posljednji prvi“. A u ovom odsjeku čujemo Isusa s jednom novom porukom: „Tko hoće da među vama bude najveći, neka vam bude poslužitelj.“
Povod za ovakvu poruku, bila je molba Zebedejevi sinova, Jakova i Ivana, da u slavi nebeskoj budu jedan slijeva, drugi s desna. Takva molba razljutila je ostale apostole. Ljutnja je bila opravdana, jer ni Sin čovječji nije došao da bude služen, nego da služi. Zanimljivo je da će, baš Jakov Zebedejev, biti prvi od apostola ubijen, samo 12 godina poslije Isusove smrti (44 g.), a Ivan mučen. Isus je u svom proročanstvu to i rekao: „Čašu koju ja pijem, ili krstom kojim se ja krstim bit ćete kršteni.“ Krštenje koje Isus ima primiti, kao i čaša koju ima piti, slika je skore Isusove muke i smrti, kao i skore smrti njegovih učenika. A nagradu daje Otac. Drugim riječima, od mene više ne tražite. A bratsku ljubav ne kršite, ona je snaga zajedništva.