'NOVI ŽIVOT' za kojeg su Petar i Pavao položili svoj život
Trinaesta nedjelja kroz godinu 2020-a
Kršćanska braćo i sestre,
u trećem danu trodnevnice u čast naših zaštitnika sv. Petra i Pavla slavimo liturgiju Dana Gospodnjega-Nedjelju. To je dan uskrsnuća kojega slave kršćani diljem svijeta.
Evo što o tome piše Sveti Pavao u Poslanici Rimljanima:
„ Koji smo god kršteni u Krista Isusa, u smrt smo njegovu kršteni…. Pa ako umrijesmo s Kristom, vjerujemo da ćemo i živjeti s njime. Znamo doista: Krist, uskrišen od mrtvih, više ne umire, smrt više njime ne gospoduje.“ (Rim 6, 3-4)
Prošao je Uskrs i Uzašašće, prošli su Duhovi i Presveto Trojstvo, današnja biblijska čitanja poručuju:
Dragi Kršćani, na vama je red. Upravo onako kako je rekao svetom Petru i Pavlu na Tebi je Petre red, na Tebi je Pavle red.
Pavao izražava svu dubinu krsnog događanja koje stvara novi odnos Isusa Krista i krštenika.
Izraz je slikovit, ali je točan.
Odnos koji se po krštenju stvara između Krista i krštenika neizreciv je za našu spoznaju.
On nadilazi naše ljudsko iskustvo.
Ali ovaj odnos je izrazito bogate stvarnosti.
Nema dvojbe, u krštenju krštenik dolazi u dodir s Kristom, s njegovim životom, s njegovom mukom, smrću i uskrsnućem.
Snaga ovog odnosa je Duh Sveti koji je na djelu.
Stoga se trenutka Isusovo otkupljenje izlijeva na krštenika.
Krštenik je rođen od Boga iz vode i Duha Svetoga – on je ustao na novi život.
Krštenik već sada na ovoj zemlji živi novim životom.
Kršćani moraju svjedočiti ovdje na zemlji, novi, nebeski život.
Pogledajte što Pavao dalje kaže:
„Neka, dakle, ne kraljuje grijeh u vašem smrtnom tijelu da slušate njegove požude, i ne predajite grijehu udova svojih…. Valjda grijeh neće vama gospodariti. Ta niste pod Zakonom nego pod milošću.“ (Rim 6)
Ovdje Pavao misli na Milost posvetnu koju krštenik prima po krštenju, a nju treba sačuvati.
Za krštenike nema drugog zakona ili pravila života.
Opširnije:'NOVI ŽIVOT' za kojeg su Petar i Pavao položili svoj život
Petar i Pavao u školi Evanđelja
Drugi dan trodnevnice 27. lipnja u večernjim satima, slavljen je kao i prethodni dan: krunica u hodočasničkom ophodu župne Crkve, a bogoslužje u čast naših zaštitnika sv. Petra i Pavla predvodio je vlč. Ivan Dragičević, župni vikar u župi Odžak. Propovjednik je istaknuo važnost otvorenosti dvojice apostolskih prvaka na poziv Gospodina da u njegovoj školi završe školu Evanđelja. Svaki je od ove dovjice apostolskih prvaka u svojoj osobnosti nosio svoju životnu prošlost koja s novim Kristovim Duhom kreira budućnost. Tako su zaista postali čvrsti temelji u Kristovoj zajednici-Crkvi.
PETROVA OSOBNOST U APOSTOLSKOJ SLUŽBI
Prvi dan trodnevnice 26. lipnja u večernjim satima, u čast naših zaštitnika sv. Petra i Pavla, započeo je sakramentom ispovijedi, te krunicom koju zajednica vjernika započinje apostolskim Vjerovanjem pred apostolskim prvacima, a nastavlja se u procesiji obilaženja oko crkve tri puta. Iza krunice nastavljeno je sveto Misno slavlje kojega je predslavio fra Jozo Puškarić, župnik župe Gornja Dubica.
Sluga Jahvin i riječ utjehe
Sluga Jahvin i riječ utjehe (Sv. Ivan Krstitelj)
Iz 49, 1-6: U današnjem čitanju iz knjige proroka Izaije uzeta je „Druga pjesma o 'Sluzi Jahvinom'.“ Prorok je sve četiri pjesme o 'Sluzi Jahvinom' napisao u izgnanstvu oko 540 g. pr. Kr. One su utkane u širi kontekst „Knjige utjehe“. Iako su Židovi poraženi od Babilonaca, cijela Knjiga utjehe ima za cilj osnažiti vjeru i nadu u povratak. Bog je gospodar povijesti i on po svom naumu pokreće i upravlja narode. Prorok ne ispušta iz vida ulogu koju ima Izrael sa svojim središtem u Jeruzalemu. Tu je svetište gdje se štuje pravi Bog, i Izrael kao Izabrani narod ima posebno poslanje posredništva Božjih stvari u svijetu. U takav kontekst se uklapaju i četiri pjesme o 'Sluzi Jahvinom' . One sadržavaju proroštva koja govore o tajanstvenom predstavniku Boga na zemlji, a njegovo je ime Sluga Jahvin. On je zaljubljen u pravdu i mir, on je nada naroda, on je onaj u koga će svi kraljevi gledati. U isto je vrijeme određeno da će mnogo pretrpjeti za grijehe ljudi, ali će poslije patnji ugledati svjetlo i njegovo će trpljenje biti za spasenje mnoštva. Prorok u svojoj Drugoj pjesmi, naglašava da poslanje Sluge Jahvina nije samo za Izrael nego svim narodima donosi svjetlo i spasenje. Nakon mnogih neuspjeha, razočaranja i nevjere, Sluga Jahvin se pouzdaje u jedinog Boga i konačnu pobjedu. On je predodređen od majčine utrobe i Riječi su njegove poput britkog mača.
Dj 13, 22-26: Pošto su Pavao, Barnaba i Marko misionarili na Cipru odlučiše, iz Grada Pafa, otići u grad Pergu. Nakon kraćih razgovora, Marko se odlučio vratiti iz Perge u Jeruzalem. Pavao i Barnaba nastave put prema Antiohiji pizidijskoj. Područje današnje Turske. U dan subotnji ušli su u sinagogu, i čitali Zakon i Proroke. Nadstojnici sinagoge pozvaše apostole da za narod održe koju 'riječ utjehe'. 'Riječ utjehe',
Najbolje se promjene događaju snagom Duha
Dvanaesta nedjelja kroz godinu 2020-a
Svaki čovjek prije nego bilo što počne pametno razmišljati o sredini u kojoj živi mora se odlučiti: hoće li obrisati oči i vidjeti sredinu u pravoj slici i pravoj istini, ili će staviti sunčanice da mu ljudi ne vide oči, niti da on vidi dobro oči drugima.
Prorok Jeremija, jedan od četvorice Velikih proroka, znajući da je sudbina Proroka u Božjim rukama, gleda istini direktno u oči i kaže:
„ Užas odasvud! Prijavite! Mi ćemo ga prijaviti.“ Svi koji mi bijahu prijatelji čekahu moj pad. „Možda ga zavedemo, pa ćemo njim ovladati i njemu se osvetiti!“
Ali sa mnom je Gospodin kao snažan junak! Posrnut će progonitelji…. Oni će se postidjeti…. govori Jeremija (Jr 20,10-13)
Prorok izrazito emotivno doživljava propast svoga naroda.
Njegov narod je zastranio, koliko ulica ima u Jeruzalemu toliko ima poganskih božanstava.
Ovakav narod ne može imati budućnosti.
Propast će, kaže Jeremija.
Pisao je pismo kralju da će uskoro biti babilonsko roblje, a kralj je pismo spalio.
Nije trebalo dugo čekati, Jeruzalem je opljačkan i sravnjen, a veliki dio naroda odveden 40 godina u ropstvo.
Imao je izbor otići s bogatima u zemlju blagostanja ili ostati sa sirotinjom.
On je ostao sa sirotinjom na ognjištu i hrabrio narod u vjeri i poticao da rađaju djecu kako ne bi izumrli.
Bio je dosljedan i značenju svoga imena: „Jahve će podići“.
Mogao je Jeremija ublažiti riječ, ili biti oprezniji, ili sačekati da vidi što će kralj reći.
Više članaka ...
- TEMELJ ODNOSA BOGA I ČOVJEKA SU LJUBAV I VJERNOST
- Niti Isus, niti apostoli, u svom poslanju ne trpe mlakost duše
- Besmrtna duša i božanska blizina
- Prva pričest u Župi - 2020.
- Želja za Bogom ukorijenjena je u srcu svakog čovjeka
- Krizma u Župi - 2020.
- "Ona svijetli putujućem Božjem narodu kao znak pouzdane nade i utjehe“
- Prije nego se išta dogodi.... prvine Duha su tu!
- Isus je uzašao k Bogu i to je najveći blagdan čovjeka
- Svakodnevno se treba braniti istina i pravedna stvar, jer je duh mržnje opasna stvar