Pokojni branitelji su rekli svoje, ali ne prestaje braniteljstvo nas živih
31. listopada 2023. – Propovijed na Misi za Branitelje
Kršćanska braćo i sestre,
Ova večer i ovo naše Bogoslužje u bdijenju velikog kršćanskog blagdana Sviju Svetih, kao da nas uvodi u ona vremena „kada ćemo Kristu biti slični, jer ćemo ga vidjeti onakva kakav jest“ (1 Iv 3,2).
Ovdje na zemlji možemo si samo predočiti tu stranu zbilje: „Sada smo djeca Božja, a što ćemo biti, još se nije očitovalo“, piše sv. Ivan.
Svetkovina Svih Svetih pruža nam posebnu priliku da gledamo svijet i sva zbivanja u njemu očima onih koji su već u slavi jer gledaju Krista „onakav kakav jest“, te potpuno drugačije prosuđuju svoj život na zemlji.
To su oči apostola, kršćanskih svetaca i mnogih drugih branitelja Istine u ovom stvorenom svijetu.
Tu su oči i naših Branitelja pripadnika Hrvatskog vijeća obrane, s kojima večeras dijelimo osjećaje poštovanja i ljubavi te ovim bogoštovljem zajedno iskazujemo slavu Bogu i zahvalnost za dobra koja su proistekla iz ovih života.
Dopustite mi da večeras, na život i ovaj stvoreni svijet gledam očima sv. Pavla, a one su nadahnute i prosvijetljene Duhom Svetim, na vratima Damaska.
Rim 8, 12-17: Tako Pavao, u izlaganju kršćanskog života po Duhu Svetom, želi reći da Duh Sveti nije samo neki „unutarnji učitelj“ nego počelo istinskog života u Kristu. Zato, za Pavla, nema drugog puta da se u nama i oko nas ostvari Božje kraljevstvo, jer sam Duh Sveti svjedoči istine našem duhu.
Takav duh i može klicati „Aba Oče“, i govoriti „Očenaš“, a time svjedočiti da sve tri božanske osobe sudjeluju u našem spasenju. A to pretpostavlja nov odnos s Bogom kojemu se izriče „moj dragi Oče“,a tako ga je zvao i Isus kada se molio u Getsemaniju.
Stoga kršćani nisu samo Božji stvorovi nego i Božja djeca, onda i baštinici Božji, a subaštinici Kristovi.
PUT k baštini može biti samo onaj kojim je prošao Krist, to jest kroz patnje. Sve su patnje s Kristom. Zato večeras želim gledati i Branitelje očima sv. Pavla.
Stoga se u svima nalazi razlog dubokog veselja i nepokolebljive nade, proslavljenog života s Kristom. Tako, Kršćanski život nije stvar jednog čina ili časa, nego stalno odlučivanje, obraćanje Bogu, Bogu Ocu, i neprekidno obnavljanje, vlastitog duha uz potporu Duha Svetoga.
Zbog te dinamike kršćanski život stalno teče, a ne stoji. Božanske kreposti, vjera ufanje i ljubav, kršćaninu otvaraju vrata istinitog i svetog života i on je živa stanica u Crkvi.
Život iz ljubavi, i u ljubavi, nikada ne griješi, ne žalosti Duha Svetoga, nikada ne laže, jer je uvijek pozitivno okrenut prema bližnjemu. Svakom je djetetu njegov otac uzor i otvorena knjiga. A mi smo djeca Božja. A i životi ovih branitelja nisu zatvorena knjiga, nego uvijek otvorena. Takvu poruku ostavlja Pavao.Sada čujmo, što Kaže Isus.
Lk 13, 10-17: On se služi i djelom, ne samo riječju, te uozdravljenju zgrbljene žene, Isus osvjetljuje licemjerstvo zakonoznanaca. Isus na svom PUT prema Križnom putu, svraća u sinagogu i svojim djelovanjem izaziva veliko divljenje mnoštva. Ipak, nadstojnik sinagoge prosvjeduje i upozorava Isusa na subotnju zapovijed da se u taj dan takve stvari ne rade.
Reakcije narodnih vođa sve se više razlikuju od reakcije naroda u Izraelu, te je počelo odlučivanje za i protiv Isusa. Što se Isus više približavao Jeruzalemu, situacija je sve zaoštrenija.
Hod Krista u ljubavi, neće niti jedna zemaljska sila umanjiti. To je božanski PUT, i tko je na takvom PUTU i sam je sustvaratelj Božjeg kraljevstva u ovome svijetu.
Kršćanska braćo i sestre!
Pokojni branitelji su rekli svoje, ali ne prestaje braniteljstvo nas živih.
Kršćanski branitelj, mora realno gledati na životni razvoj i duhovno dozrijevanje svoje i svoga naroda i jedino je tako i moguće shvatiti što je život s Bogom i za Boga ili što je svetost koja se postiže.
Ne nalazi se svetost samo u molitvi kako to mnogi misle, ona se uvijek postiže skladom života u kojem tijelo i duh pronalaze Stvoritelja i stoje na braniku očuvanja hijerarhije vrijednosti u stvorenom svijetu.
Nije dobro iz nekih pogodovanja tijelu iskriviti sliku kršćanskog katoličkog branitelja.
Župnik