Što ustvari čuva jednu zajednicu?

Što ustvari čuva jednu zajednicu? (19.tj.sr.)

Pnz 34, 1-12: Iz svega što smo imali priliku čuti u Knjizi Ponovljenog zakona, dade se vidjeti kako je Bog najbolji pedagog. On je neprestano Mojsija upućivao kako i na koji način voditi duhovnu obnovu svoga naroda, kojeg je Mojsije volio i čuvao kao zjenicu oka svoga. Uz molitve i blagoslove, upozoravao je narod na njegovu nevjeru i izdajstva, da bi na kraju svoga života zaželio Izraelu veliku i slavnu budućnost. Konačno je ugledao zemlju u koju je čeznuo ući punih četrdeset godina. Unatoč svojoj dubokoj starosti on je na brdu Nebo još uvijek pun životne snage. Mojsije je, kao Jahvin sluga, zaista čudesan instrument kojim se Bog služi u izvođenju naroda iz Egipta. Izraelci ga više nisu vidjeli, i za njegov se grob ne zna. No, ponovno ga susrećemo u Svetom pismu na Brdu preobraženja, gdje razgovara s Gospodinom. Mojsija nasljeđuje Jošua, ali Mojsija, nitko nije nadmašio do dolaska Isusa Krista, koji ne bijaše sluga nego Sin Božji. Povjest izabranog naroda nije završila s Mojsijem, narod će nastaviti voditi suci uz čvrsto obećanje Bogu, i Mojsiju da će obdržavati Božji zakon. Svaki prijestup ima za prestupnika i za zajednicu negativne posljedice, što će Isus kasnije dobrano složiti sve u zakon ljubavi koji se u srcu i iz srca izražava.

Mt 18, 15-18: Isus danas jasno potvrđuje da neodgovorno djeluje onaj tko na prijestupe, na grijehe, svoga brata šuti. Cilj opomene koju Zakon propisuje nije bila osuda, nego ponovno pridobijanje brata i time ponovna uspostava od Boga željenog reda. Istina nitko ne treba zbog toga u ljutnji opominjati. Ako pojedinac posluša opomenu svoga brata, “stekao je“ ponovno brata. Tako je opet sve bilo u redu. Ne posluša li svoga brata ni pozvane svjedoke, tada se zajednica mora obračunati s takvim grešnikom koji nije spreman na pokajanje, sve do izopćenja iz zajedništva. To je pravo zajednice. Ipak za brata treba moliti, iz molitve grešnik nije isključen nego uključen, a molitvu Bog sigurno uslišava. Krist je došao spasiti svoj narod od grijeha njegovih, a ne pojedinca opteretiti što bi ga konačno slomilo, tako Petar vidi tumačenje Isusovih riječi. Grešnik će se tako uvijek natrag vraćati, a zajednica vrši i svoju ulogu vraćanja onoga što je izgubljeno. Očito da Krist vidi snagu zajednice u zakonu LJUBAVI.