Pođi za mnom

 

Pođi za mnom    (13.tj.pet.)   

Post 23, 1-4. 19; 24, 1-8.62-67: Abraham je već dobro u godinama a Bog ga je u svemu blagoslovio. Pod kraj svoga života obavit će ono što je obiteljiski najvažnije: dostojanstveno sahraniti svoju ženu koja umire, i sina Izaka, koji je dorastao, oženiti. Abraham je prskribio za četiristotine srebrenika i dostojan zemljišni prostor u Makpeli, na kojem je špilja za ukop njegove žene Sare. Ostaje mu sada oženiti sina. Prema zakonima njegova klana mogao je oženiti samo djevojku iz svoga roda i svoje nekdašnje domovine. Procedura ženidbe otpočinje i završava po tradicionalnom istočnjačkom načinu sklapanja brakova. Djevojci odabranici donose se darovi, koji, ako se prihvate, zapečaćuju zaruke. Kako je to Abraham izveo, zaista je jedana od najljupkiji i najljepši zgoda opisanih u Starom zavjetu. Od ranije znamo da je Abrahamov život tekao u Savezu s Bogom, providnost Božja nije ni ovdje izostala. Bog je ukazao koja je odabranica za Izaka i preko Abrahamovog sluge poziva Rebeku da pođe. Bog će udariti svoj pečat na Izakovu ljubav prema Rebeki i dovesti do susresta Izaka i Rebeke. Izak uvodi Rebeku u šator svoje pokojne majke Sare, te je uzima sebi za ženu. Bila je to velika utjeha za Izaka nakon smrti svoje majke.

Mt 9, 9-13:Nakon što je ozdravio uzetoga, što smo jučer vidjeli, Isus susreće čovjeka zvanog Matej, gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: „Pođi za mnom!“ On usta i pođe za njim. Matej postaje jedan od dvanaestorice učenika, zato je Isus je želio odsjesti u njegovoj kući. Pridružili su se i drugi carinici i grešnici. Opet je to problem za farizeje, jer carinik je i najveći grešnik i jako omražena osoba u narodu, a Isus i njegovi učenici kod Mateja carinika sjede zajedno za istim stolom. Carinici nisu nikad i nigdje bili obljubljeni. Posebno su bili omraženi u Palestini, jer su kupili porez koji je nametnula tuđinska vlast i koji je bio pretjerano velik. Židovi su, dakle, iz dva razloga prezirali one koji su sudjelovali u takvim poslovima: jer su pravili usluge osvajaču i jer su, u doslovnom smislu, pljačkali. Zbog toga su ih pravi Židovi izjednačavali s pljačkašima i razbojnicima. Kad Isus s njima jede, ne znači da odobrava njihova zlodjela. Naprotiv, on ih kao i bludnice, nastoji potaknuti na bolji život. I doista, Matej postaje Apostol, Marija Magdalena svetica . Zakej vraća četverostruko što je prijevarom stekao, a plovicu imanja daje u dobrotvorne svrhe. Na sve prigovore Isus odgovara: „Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima. Treba istaknuti da je na istoku bio znak najužeg prijateljstva zajedno jesti. Zato su Isusa nazivali prijateljem carinika i grješnika.