Sveti Barnaba, apostol

Sveti Barnaba, apostol

Dj 11, 19-26.13,1-3 Poslije Stjepanove smrti nastupio je prvi progon Isusovih učenika. Jedni su Evanđelje naviještali u Judeji i Samariji, a drugi su doprli čak do Fenicije, Cipra i Antiohije. Antiohija je znameniti grad Male Azije i bio je treći grad Rimskog Carstva. Imao je 500.000 tisuća stanovnika. Tu se nalazila i velika židovska zajednica. Riječ se Božja naviještala ne samo Židovima nego i ostalim stanovnicima grada. Opet se ponavlja slučaj obraćanja pogana i prihvaćanja Evanđelja. Kako se broj obraćenika veoma brzo povećavo, Jeruzalemska zajednica pošalje svoga izaslanika da provjeri što se to zbiva. Bio je to Barnaba koji je Pavla predstavio apostilma u Jeruzalemu. Brzo se Barnaba uvjerio da to djelo nije samo plod učenika nego da je to i djelo Božje. Tada je i sam nastavio naviještati Evanđelje i mnoge priveo Gospodinu. Zbog veličine grada i mnoštva stanovnika, Barnaba je odlučio potražiti Pavla u Tarzu, da mu pomogne. Pavao je svojom izrazitom rječitošću i bezgraničnom ljubavlju prema Gospodinu, zajedno s Barnabom, brzo cijeli grad pretvorio u najveću zajednicu obraćenika. Kako je Pavao upotrebljavo više riječ Krist, nego Isus, zajednica obraćenika se prvi puta deklarira kao 'Zajednica Kršćana'. Tako će Antiohija postati sjedište Pracrkve, a spona između Jeruzalema i Antiohije bit će Pavao i Barnaba. Njima se može zhvaliti i na zajedništvu dviju velikih karšćanskih zajednica.

Mt 10, 7-13: U prethodnom tekstu, Matej predstavlja Isusovo prvotno poslanje dvanaestorice učenika Židovima, kao onima koji su baštinici izabranja i obećanja mesijanskog spasenja, u današnjem odlomku, Isus islikava kakav treba u javnosti izgledati njegov učenik. Ponajprije, mora biti spreman, ne propovijedati sebe, nego najaviti blizinu Kraljevstva Božjega. Učenik mora činiti ono što su vidjeli da Isus čini. Sve što rade mora biti besplatno, jer su besplatno i primili. Torba, obuća i dvije haljine nisu potrebne.“Ta vrijedan je radnik hrane svoje.“ Učenik mora imati mir u sebi i nositi ti ga kao snagu duha kojeg predaje u susretu drugima. Vaš mir, znak je nadolazećeg mesijanskog spasenja. Takav pozdrav je s puno Božje moći i snage. A onima koji vas ne prime i ne prihvaćaju riječ Božju, i predanu snagu mira u pozdravu, mir svoj vratite k sebi. I nakon toga stresite prašinu sa svojih nogu. Drugim riječima, njima ste donijeli mir i dobro, a oni vama ne mogu ostaviti zlo (prašinu). Vi im nosite blagoslov, ako ga ne žele, odsutnost blagoslova je uvijek prokletstvo. S blizinom Kraljevstva Božjega započela je na svjetskoj pozornici velika duhovna obnova, što se vidi po apostolskom djelovanju iz Djela apostolskih, u ovom slučaju: Pavla i Barnabe.