Razborita djevica (Sv. Terezija Benedikta – zaštitnica Europe)
Razborita djevica (Sv. Terezija Benedikta – zaštitnica Europe)
Hoš 2, 16.17-18.21-22: Za vrijeme kraljevanja Jeroboama II. (783-743) Jahve pozva drugog proroka, Hošeu, da ispuni svoje poslanje u Izraelu. Malo je mlađi od Amosa, i on je navijestio skoru propast sjevernog kraljevstva, vojnički poraz i izgnanstvo. Kod Hošee pojam o Bogu je suvremeniji, bliži našem poimanju. On govori o Bogu ne samo da kažnjava grešnike, nego im istodobno i oprašta. Drugim riječima on ih voli. Ljubav je, dakle, Hošeina nova riječ. Kao ni jedan drugi prorok shvatio je tu istinu i izrazio ju je u cijelom svojem propovijedanju. Slijedeći upute Jahve, oženio se nevjernom ženom Gomerom. Hošea se tako našao u neobičnom položaju. On kao vjernik, prorok ljubavi, oženio se ženom koja ga je varala s drugim ljudima. A on se nije trudio skrivati sramotu. Tako je prorok uhvaćen u javnoj sablazni. Hošein brak imao je različita značenja. Prije svega htio je oglasiti nevjernost Izraela. Izrael je napustio svojega Boga i štovao sve vrste stranih božanstava. Upravo kao Gomera, Hošeina žena, zaboravio je na Gospoda, onoga koji koji ga je oslobodio iz Egipta da bi se posvetio svetoj prostituciji i drugim lošim navikama što ih je naučio od susjednih naroda. Ali Hošein je čin htio biti znakom nade. Kao što je prorok poveo sa sobom nevjernu ženu, tako ni Bog neće zauvijek ostaviti svoj narod. To je drugi vid Hošeine poruke: ljubav je jača od nevjernosti. U nagovještaju kazne nazire se već nada u spasenje.
Mt 25, 1-13: Današnje Evanđelje nastavlja Isusov prikaz mudrosti življenja u prispodobi ‘mudrih i ludih djevica’. Prema ovoj prispodobi, biti budan znači da treba ozbiljno računati s time da kraljevstvo nebesko još nije dovršeno i s time da ono, usprkos njegovoj prisutnosti još ima budućnost u ponovnom dolasku Krista „zaručnika“. Činjenica je da kraljevstvo nebesko nipošto ne određuje svu, štoviše niti najveći dio stvarnosti, nipošto se ne protivi poruci o prisutnosti kraljevstva nebeskog. Činjenica da „zaručnika“ još nema, za pojedinca međutim znači i to da u svome životu u svako doba mora računati s njegovim dolaskom. Isus jednostavno kaže: djevice nisu nerazborite, nego ‘lude’ , jer su se izložile velikoj šteti. Poruka je usporedbe jasna, u vječno blaženstvo treba nastojati ući, stoga je mudro biti za njega pripravan. Poziv može doći nenadano. Kraljevstvo Božje je neizrecivo vrijedni biser, a šteta bi bila ne nadoknadiva ako se izgubi. Zbog sadašnjosti se ne smije izgubiti budućnost, to ne bi bilo mudro.