Bog ima zahtjeve, a Mojsije puno pitanja na te zahtjeve (15.tj.sr.)
Bog ima zahtjeve, a Mojsije puno pitanja na te zahtjeve (15.tj.sr.)
************
Izl 3,1-6. 9-12: Nakon što je Mojsije ubio Egipćanina, braneći svog sunarodnjaka, uviđa da mu je život u opasnosti. On bježi u Midjan i ondje obrani sedam sestara koje su došle napojiti stado. Njihov ga otac, svećenik Jitro pozove u svoj šator i za ženu mu daje svoju kćer Siporu. Mojsije postane pastir i čuvao je stado na obroncima brda Sinaja. Kada se našao na Sinaju (Horebu), na onom mjestu na kojem će kasnije primiti ploče Zakona, čuje poziv Božji. Bog se objavljuje Mojsiju u gorućem grmu. Očito Bog ima veličanstven plan s Mojsijem. Mojsije će biti Božji poslanik faraonu i povesti narod u slobodu. Razgovor kojeg Mojsije vodi s Bogom nije jednostavan. Bog ima zahtjeve, a Mojsije puno pitanja na te zahtjeve. Čuju se riječi: Hajde, ja te šaljem! Mojsije odgovara Bogu: „Tko sam ja da se uputim faraonu i izvedem Izraelce iz Egipta?“ Odvrati Bog: „Ja ću biti s tobom!“ Opet Mojsije ima pitanje: „Kako ću narodu objasniti tko si ti?“ Bog mu se objavljuje kao Bog njegovih otaca i kao Bog prisutni: „Ja jesam“. „A što, ako mi ne povjeruju?“ Tada mu Bog daje tri znaka kojim će ih uvjeriti. Bit će to znakovi: štapa i zmije, gubave i zdrave ruke, vode i krvi. Ne boj se! Ja sam s tobom! Očitovat će se Božja moć i ljudska nemoć.
******
Mt 11, 25-27: „Slavim te, Oče, Gospodaru neba i zemlje, što si ovo sakrio od mudrih i umnih, a objavio malenima. Da, Oče, tako se tebi svidjelo…“ Radi se zaista o „otajstvima Kraljevstva“. Ona su objavljena ‘malenima’ učenicima, a sakrivena od ‘mudrih’ farizeja i učitelja. Da, tako se tebi svidjelo. Ako ovo Evanđelje povežemo s jučerašnjim, onda ćemo vidjeti zašto Isus upućuje na propast slavnih gradova Korozina, Betsaide i Kafarnauma. Oni u svojoj oholosti i mudrosti preziru Riječ i djela koje Isus čini njihovim mještanima. Bacimo malo pogled i na tekst kojeg Izaija govori. „Zar se hvali sjekira povrh onoga koji njome siječe? Hoće li se hvalit pila povrh onoga koji njome pili? Ko’ da šiba maše onim koji nju podiže? To bi bilo kao da toljaga upravlja onim koji je podiže. Ovako su učeni i mudri farizeji postavili svoju teologiju kad su Isusove Riječi i čudesa na djelu. Evanđelje je zaista namijenjeno Božjoj malenoj djeci, čija će slava tek po uskrsnuću uskrsnuti.