Home Božja je riječ ‘konstanta’ za čovjeka, a njegova ‘nestalna’ i promjenjiva (ut.1.tj.kor.)

Božja je riječ ‘konstanta’ za čovjeka, a njegova ‘nestalna’ i promjenjiva (ut.1.tj.kor.)

Božja je riječ ‘konstanta’ za čovjeka, a njegova ‘nestalna’ i promjenjiva (ut.1.tj.kor.)

Božja je riječ ‘konstanta’ za čovjeka, a njegova ‘nestalna’ i promjenjiva (ut.1.tj.kor.)
************

Iz 55, 10-11: U 55 poglavlju imamo podnaslov „Moć Jahvine riječi“. Koliko god danas govorili o moćnim svjetskim medijima koji s kraja na kraj svijeta, gotovo istovremeno, kreiraju svojom riječi javno mišljenja sveukupnog čovječanstva, ipak, ako i takve snažne i brze ljudske riječi usporedimo s Božjom riječi: I reče Bog: „Neka bude svemir“ , i bi tako, još uvijek je to u poredbi samo sićušni trag prašine. Da je Jahve Gospodin, te da će njegove riječi trajati koliko i stvoreni svijet , a to je vječnost, nema dvojbe Božja riječ se mora poštovati. Bog je gospodar prošlosti, ali i sada gospodari događajima. Dok ljudska riječ utječe na promjene postojećeg, Božja je nepromjenjiva i utječe i na nepostojeće, jer on riječju stvara iz ničega. Njegova se Riječ nikada ne vraća bez ploda, nego čini ono što Bog sam hoće i obistinjuje ono zbog čega je poslana.

***********

Mt 6, 7-15: Današnje Evanđelje donosi još jednu od mnogih zgoda na Isusovom PUTU. Učenici žele da ih Učitelj nauči moliti. Nije odbio, nego je rekao: „Kad molite, ne molite kao pogani, nego ovako molite: ‘Oče! Sveti se ime tvoje! Dođi kraljevstvo tvoje…!“ Kroz cijeli Očenaš provlači se sedam prošnji. Broj sedam je biblijski broj i govori o ‘punini’. Tako, nije slučajno da je i ovdje na sceni broj sedam. U molitvi su vidne svagdašnje potrebe i kušnje. U svakodnevnom apostolskom naviještanju Radosne vijesti, mora se očitovati zlatna nit molitelja i onoga koga se moli. U molitvi Očenaša, vidna je nova slika Boga, sada je on „Otac“, ili još prisnije „Abba“- tata. Ali, tu je slika i novozavjetnog vjernika, koji doživljava Boga kao Oca svih ljudi, a ne samo onih u Židovstvu. Privatnog Boga nema.
Očenaš nam ne kaže samo ‘što trebamo moliti, kako se dolikuje’, nego također tko je Bog za nas i što želi za nas činiti. Očenaš je molitva koja čezne za neograničenim, nedjeljivim i nelomljivim, tj. savršenim osobnim zajedništvom s Bogom. Očenaš je molitva koja želi molitelja prilagoditi Bogu, Ocu i u njoj dolazi do izražaja briga za Boga, Oca i njegovu očinsku volju. Iz toga razloga Očenaš je ona molitva Isusova učenika koja ga motivira i osposobljava tako živjeti da se Očevo ime sveti i Božje kraljevstvo dođe. Ovakav Isusov stav otvara vrata zajedništva među Apostolima i njihovim učenicima, koji više nisu samo Židovi. Danas nam nije cilj razložiti molitvu Očenaša u detalje, nego uvezati jedinstvenu Božju poruku protkanu u Evanđelju i djelima koje Apostoli čine u ime: Oca, i Sina, i Duha Svetoga.