Home Temelji u vjeri jesu važni, ali ne i dovoljni, nego… (ut.2.tj.k.g.)

Temelji u vjeri jesu važni, ali ne i dovoljni, nego… (ut.2.tj.k.g.)

Temelji u vjeri jesu važni, ali ne i dovoljni, nego… (ut.2.tj.k.g.)

Temelji u vjeri jesu važni, ali ne i dovoljni, nego… (ut.2.tj.k.g.)

*********

Heb 6,10-20: Tekst u poglavlju šestom želi potaknuti snažniji rast u vjeri. Nije dovoljno postaviti temelje, koji jesu važni, ali ne i dovoljni, kao što su: obraćenje od mrtvih djela i vjera u Boga, naučavanje o krštenjima i polaganje ruku, uskrsnuće mrtvih i vječni sud. Nego je važno znati, da je onima koji su jednom prosvijetljeni, i okusili dar nebeski, i postali dionici Duha Svetoga, i okusili Lijepu riječ Božju i snagu budućeg svijeta, pa otpali, nemoguće opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami ponovo razapinju Sina Božjega. Pisac Poslanice, očito je zabrinut zbog mogućeg otpada i upozorava da nema obraćenja nakon prosvjetljenja. Ipak, Pisac, ne sumnja u budućnost svojih kršćana, Hebreja, kojima šalje ovu Poslanicu, i vjeruje da njihovu ljubav i djelovanje Bog neće zanemariti. Bog je vjeran svojim obećanjima i to je jamstvo da će Isusov zagovor biti učinkovit u nebeskom svetištu i to kao velikog svećenika po redu Melkisedekovu. Pisac prethodnim riječima upozorenja dodaje lijepe riječi nade i ohrabrenja. Svi su kršćani u Duhu svetom pozvani ostvariti rast u vjeri.

**************

Mk 2, 23-28:Treća Gospodnja zapovijed glasi: „Spomeni se da svetkuješ dan Gospodnji.“ Židovsko tumačenje treće zapovijedi toliko ju je splelo s mnogo sitnih formalnosti, da se izgubila njezina prvotna svrha. Dan odmora bio je namijenjen za čovjekovo tjelesno i duhovno dobro, a ne da mu se uskrati hrana i pomoć. To je dan određen da se čini dobro, a ne samo da se priskoči u pomoć hitnom slučaju. U prethodnim porukama istaknuta novost i novina, koja s Isusom dolazi, sada je opet vidna. Isus čini ono što nije dopušteno činiti subotom. Isus se predstavlja, a Marko to ne prešućuje, kao onaj u kojem je moć višeg autoriteta. On to i riječima potvrđuje: „Sin Čovječji gospodar je i subote.“ Jasno da se takvi Isusovi stavovi nisu uklapali u religijsku praksu farizeja i saduceja, zbog čega će se u jednom dijelu tih grupacija i roditi ideja, Isusa treba ubiti. Kako naviještanje Kraljevstva Božjeg nije samo radi tih i takvih grupacija, nego je upućeno svima i svugdje za sve vjekove. Isusove riječi ne prolaze bez odjeka, nego snažno otvaraju vrata Kraljevstva Božjeg svima.