Home Tjelesno ozdravljenje znak je duhovnoga (XIII.tj.čet.)

Tjelesno ozdravljenje znak je duhovnoga (XIII.tj.čet.)

Tjelesno ozdravljenje znak je duhovnoga (XIII.tj.čet.)

Tjelesno ozdravljenje znak je duhovnoga (XIII.tj.čet.)

*******

Am 7, 10-17: Današnji odlomak knjige proroka Amosa pripada Trećoj grupaciji koja se sastoji od pet viđenja. A redci 10-17: govore o trećem viđenju u kojem prorok navješćuje konačno propast Sjevernog kraljevstva. Amos dva puta moli Boga da zadrži svoju ruku, sud se ipak ne može dovijeka odgađati. Izrael ne odgovara Božjim zahtjevima. A njegovo djelovanje kao judejskog proroka u Izraelu divan je dokaz da su oba kraljevstva i sjeverno i južno bila povezana zajedničkom religioznom tradicijom. Kad je betelski svećenik predbacio Amosu da bi u Judeji trebao zarađivati svoj kruh, Amos je odgovorio da on nije ‘prorok’ ni ‘proročki sin’, jer je dobio posebni poziv. Njega betelski svećenik Amasija tuži kralju Jeroboamu, kako prorokuje da će kralj poginuti od mača, a Izrael će morati iz svoje zemlje u izgnanstvo. Tada je Amos bio protjeran iz betelskog svetišta zbog navještaja propasti zemlje i njezinih vođa. Očito, da je Amosova riječ ozbiljno shvaćena i izjednačena u težini s riječju pravog proroka. Amos je govorio kao Božji glasnik i odbija primiti naslov proroka iz nečasnih usta velikog svećenika Amasje.
************

Mt 9, 1-8: Nakon grada Gadar u kojem je Isus ozdravio dvojicu opsjednutih, Isus preplovi jezero i stiže u svoj grad Kafarnaum. Presreli su ga ljudi s nosiljkom na kojem je ležao uzeti. Isus vidjevši njihovu vjeru, reče: “Hrabro, sinko, otpuštaju ti se grijesi .“Ovo je nešto sasvim novo u Isusovom djelovanju. I ta novost izazvala je pismoznance koji su to gledali i čuli s čuđenjem: „Gle, ovaj huli!“ Da Isus nije to što je, on bi pred njima uzmakao, ali ne, on ne okoliša, još i dodaje: Ako niste znali, sada znajte: „Vlastan je Sin Čovječji na zemlji otpuštati grijehe.“Tek tada reče uzetom.“ Ustani, uzmi nosiljku i pođi kući.“ Tako Isus ozdravlja cijelog čovjeka, i bolest duše, i bolest tijela. Poteškoća je za pismoznance što teologija Staroga zavjeta poznaje Božje milosrđe koje oprašta grijehe, ali tko je ovaj da ima vlast kao Bog, da na zemlji oprašta grijehe. Jedno je očevidno, čudo je uvijek znak da je Isus Bog. Zato ima pravo opraštati grijehe. Isti spasiteljski čin obuhvaća i dušu i tijelo. Tjelesno ozdravljenje znak je duhovnoga.