Zakon može samo zapovijedati i suditi, a ne može dati snage da se nadvlada grijeh (29.tj.sr.)
Zakon može samo zapovijedati i suditi, a ne može dati snage da se nadvlada grijeh (29.tj.sr.)
**********
Rim 6,12-18: Pošto je Pavao dokazao da je grijeh uništen snagom Božanske ljubavi iskazane u muci, smrti i uskrsnuću Gospodina Isusa Krista i više ne može predstavljati prepreku spasenju, sada dokazuje da je i smrt uništena, i nije više prepreka spasenju.Krštenje je razorilo grijeh u čovjeku, ali sve dok se njegovo tijelo ne zaodjene u besmrtnost, grijeh se može još uvijek poslužiti smrtnim tijelom, sjedištem požude, da iznova zavlada. Krist je oslobodio čovjeka od Zla da bi ga vratio Bogu. Krist nas je oslobodio i pozvao na slobodu, otkupivši nas cijenom vlastite krvi. Kršćanin je odsad oslobođen svojih prijašnjih gospodara, grijeha, Zakona i njegovog doslovnog opsluživanja, i ne smije više pasti u njihovo ropstvo. Nadnaravna stvarnost u kršćaninu i njegov svagdašnji život ne smiju biti u suprotnosti. Kad daje čovjeku spasenje, ne čini to nasilno, jer poštuje njegovu osobnu slobodu. Zbog toga je razumljiv zahtjev da čovjek svoju slobodu uskladi s Božjim djelovanjem. U borbi između Boga i grijeha kršćani su se svečano i zauvijek stavili na Božju stranu. Zato više ne smiju biti sredstvo u rukama grijeha, nego u Božjim rukama. Zakon može samo zapovijedati i suditi, a ne može dati snage da se nadvlada grijeh. To čini samo milost. Tako i postojeći robovlasnički poredak prolazi i ostaje bez ikakve vrijednosti i značenju novom poretku koji je Krist uspostavio, jer kršćanski rob slobodnjak je Gospodnji i on i njegov gospodar, podjednako su sluge Kristove. Drugim riječima, svi su braća u Kristu.
************
Lk 12, 39-48: Budnost u službi, kaže Isus vrijedi za sve u zajednici kršćana. Ta budnost je stalna briga za povjerene ljude, upravo tako, kako to apostol Pavao čini, što je vidljivo u gore iznesenom tekstu. Stupanj odgovornosti nije isti, kaže Isus, kome je mnogo povjereno, od njega se traži i veća odgovornost.