Home Za one koji nisu za promjene, poput farizeja, sve postaje problem (XIII. tj. sub.)

Za one koji nisu za promjene, poput farizeja, sve postaje problem (XIII. tj. sub.)

Za one koji nisu za promjene, poput farizeja, sve postaje problem (XIII. tj. sub.)

Za one koji nisu za promjene, poput farizeja, sve postaje problem (XIII. tj. sub.)


Am 9, 11-15: U četvrtom dijelu knjige i devetom poglavlju čitamo o mesijanskoj obnovi i rajskoj plodnosti zemlje u koju će Božji narod, Gospodin kao prognanike, vratiti. To su obećanja za budućnost i sadrže: obnovu Davidovog kraljevstva, materijalno blagostanje, i konačno zauzeće ponovo stečene zemlje. Bit će obnovljene sve ‘pukotine i mjesta ruševna’, što može značiti, i stvarna materijalna obnova ali i obnova onih pukotina koje su kao slabosti naroda dovele do ovakvog stanja. Time će izabrani narod Božji biti ponovno utvrđen u korijenu svoga Saveza s Gospodinom, a svi prognanici vraćeni u zemlju svojih praotaca. Gospodin je taj koji će obratiti srca otačkoj vjeri. Time se govori o velikoj promjeni, sučeljenoj staroj teškoj okorjelosti koja je i dovela do stanja beznađa. Tako se Božji putevi spasenja kreću gore-dolje i oni su potpuno ljudski i zemaljski, a ipak snaga obnove svega da se ide naprijed, stoji onkraj zemaljskih sposobnosti. Put božanske providnosti je put slijeda prema uzvišenom cilju, koji je u Isusu potpuno objavljen.


Mt 9, 14-17: U prethodnom odlomku vidi se kako Bog više voli unutrašnje osjećaje iskrena i samilosna srca nego strogo i izvanjsko održavanje Zakona. To smo vidjeli i kod proroka Amosa. Mesijanska vremena o kojima Pisma Staroga zavjeta govore, pa i prorok Amos, teže ispunjenju, s dolaskom posljednjeg proroka, Ivana Krstitelja, većina je prihvatila put obraćenja postom, molitvom, krštenjem vodom s nakanom da se ubrza dolazak Kraljevstva. A kad se pojavio Isus, s njime su nastupile veoma snažne promjene. Ali nikada promjene nisu išle lako i bez otpora. Promjene uključe svaku vrstu reakcije. Ali Isus neprestano govori o Miru kojeg Bog daje. Za one koji nisu za promjene, poput farizeja, sve postaje problem, pa tako i bilo kakvo kršenje Mojsijevog zakona. Pa tako pitanje: kada i kako treba postiti, Isus u odgovoru pita: Mogu li svatovi tugovati dok je s njima zaručnik (Isus). Kao da je htio reći: sve ima svoje doba, a sada je počelo mesijansko doba. Isus to potvrđuje u slici stare odjeće i stare mješine, te tim slikama islikava staro židovstvo kojemu je suprotstavljen novi duh Kraljevstva Božjega. Tako možemo slobodno ustvrditi, kako i na koji način Bog ostvaruje svoj naum usred ljudskog neznanja i zavist, straha i nasilja. Možda ovdje najbolje stoji izvještaj Djela apostolskih (2,23): „Njega, predana po odlučenu naumu i promislu Božjem, po rukama bezakonika (vas židovskih vođa) razapeste i pogubiste.“ I to je cijena uskrsnuća ‘novoga’.