Home Teolog Gamalijel daje vrhunsku analizu novonastale kršćanske zajednice (2.vaz.pet.)

Teolog Gamalijel daje vrhunsku analizu novonastale kršćanske zajednice (2.vaz.pet.)

Teolog Gamalijel daje vrhunsku analizu novonastale kršćanske zajednice (2.vaz.pet.)

Teolog Gamalijel daje vrhunsku analizu novonastale kršćanske zajednice (2.vaz.pet.)

**********

Dj 5, 34-42: Apostoli su privedeni iz Hrama ponovo na sud. Na Vijeću je bio poznati Gamalijel, teolog i učitelj sv. Pavla, koji je izuzetno kao zakonoznanac priznat u narodu. On zauzima s vijećnicima na vijećanju jako zanimljiv i mudar stav. Navodeći dva slučaja: Teudu i Judu Galilejca, iz bliže židovske povijesti, i time želi reći: ako djelo kršćana nije od Boga propast će kao i ova dvojica lažnih proroka„Ali, ako je to djelo od Boga, nećete ga moći uništiti – da se i s Bogom u ratu ne nađete.“Gamalijel, je iz farizejske sljedbe, i želi pokazati da se ovdje radi o nečemu drugom i drugačijem. Kao teolog, prepoznao je to drugo i drugačije. Ponajprije, prvi kršćani bili su ‘postojani u slušanju apostolske riječi’. Ta Riječ, prepoznata je kao Riječ Gospodina, u Isusu Kristu. Takva Riječ, postaje voditeljica i pravilo njihovoga života. Drugo što je Gamalijel prepoznao jest, ‘zajedništvo zajednice’ ostvareno bratskom međusobnom ljubavlju. Načelo pravednosti stvorilo je gotovo idealan oblik kršćanske zajednice. Treće, što Gamalijel kao teolog prepoznaje, to je ‘lomljenje kruha’. Naime, kršćani imaju drugi i drugačiji način žrtve kojom hvale i zahvaljuju Bogu. Ta žrtva je Isusovo djelo smrti i uskrsnuća. I četvrto, ‘molitva’ prvih kršćana je izuzetno postojana i održiva. Nju predvode apostoli s prisutnim Gospodinom. Na temelju toga, Gamalijel prepoznaje to drugo i drugačije, te apostoli Petar i Ivan opet idu na slobodu.

************

Iv 6, 1-15: Veliko je mnoštvo okružilo Isusa, baš onako kako sada obraćenici na kršćanstvo okružuju apostole. Isus na čudesan način s malo kruha hrani veliko mnoštvo naroda. Moguće je, da Isus ovim djelom nagovješćuje umjesto stare pashalne žrtve, novu žrtvu kruha i vina, tj. tijela i krvi Isusove. Učinjeno čudo prokazuje Isusa da je obećani Mesija u ranijoj slici Mojsija koji daje ‘manu’ s neba, a koji Isusa nagovješćuje kao Proroka koji će hraniti narod čudesnim kruhom. Isus je to i učinio. Evanđelista se sjeća svih tih detalja do u sitnice, i ozbiljno ih prenosi javnosti.