Home SVETA MISA nije ponavljanje Kristove žrtve, nego njezino posadašnjenje, ona uvijek ostaje samo jedna  (ut.3.tj.k. g.)

SVETA MISA nije ponavljanje Kristove žrtve, nego njezino posadašnjenje, ona uvijek ostaje samo jedna  (ut.3.tj.k. g.)

SVETA MISA nije ponavljanje Kristove žrtve, nego njezino posadašnjenje, ona uvijek ostaje samo jedna  (ut.3.tj.k. g.)

Heb 10,1-10: Kako idemo kraju u čitanju Poslanice Hebrejima sve više shvaćamo kako je njen nauk uzvišen i dubok. Tekst poslanice u velikom dijelu sažima teologiju Staroga zavjeta, primjenjujući je uvjerljivo i neopozivo na Krista. Jednostavno rečeno: „Takav nam veliki svećenik i bijaše potreban – svet, nedužan, neokaljan, odijeljen o grešnika i uzvišeniji od nebesa …“   Pisac poslanice Hebrejima u desetom poglavlju ima nakanu istaknuti uzvišenost Kristove žrtve nad žrtvama staroga zavjeta. Koliko god Poslanica Hebrejima ostavlja utisak uzvišenosti  i impresivnosti, ona  s velikim oduševljenjem ima samo jedan cilj, a to je poštovanje prema Kristu i njegovoj žrtvi u kojoj Krist sam predaje svoje tijelo. On jedini može čovjeka učiniti savršenima, a to ovdje ima značenje opravdanosti. Za pisca Kristova je žrtva jedina i explicitna istina kako su starozavjetne žrtve u sebi nemoćne i samo su posvećivale želju za novozavjetnom Kristovom žrtvom koja ima snagu odnijeti grijehe svijeta. Sin je Božji još u krilu Očevu tražio tijelo da bi u svemu mogao biti sličan ljudima osim u grijehu. A to je je bilo neophodno za njegovu velikosvećeničku službu. I ovdje je neophodno istaknuti kako svakodnevna sv. Misa nije ponavljanje Kristove žrtve, nego njezino posadašnjenje. Ona uvijek ostaje samo jedna.

Mk 3, 31-35: Počnimo s Isusovim riječima, koje su i tvrdnja i odgovor: „Tko god vrši volju Božju, on mi je brat i sestra i majka.“ Isus otvara vrata Jeruzalema svima onima  koji žele vršiti volju Božju. Poput starozavjetne objedinjene obitelji za kralja Davida, tako Isus gleda na novu Božju obitelj koja se rađa, a to je Crkva. Vjernost i odanost volji Božjoj, određuje status „duhovne braće po Kristu u Gospodinu“. Ovdje valja istaknuti, da ono što stvara Isusovu obitelj nije krvno srodstvo, nego savršeno ispunjena Božja volja. To čini ljude srodnim u Božjem kraljevstvu. Ni Marijina slava nije u tom što je po krvi Isusova majka, nego što je slušala Božju riječ i svjesno vršila. Dakle, člana nove zajednice ne određuje privilegiji po rođenju, niti po položaju, još manje po talentima ili financijskim mogućnostima, nego određuje svjesno i odgovorno djelovanje u krugu nove obitelji – Crkve. Ona je božanska ustanova – zajednica kao i ona naša naravna obitelj iz koje smo potekli. Tako Isus spaja zemaljsko s nebeskim.