Puno je „suhih kostura iz ormara“, tko će ih obnoviti? (XIX.tj.ut.)
Puno je „suhih kostura iz ormara“, tko će ih obnoviti? (XIX.tj.ut.)
Ez 2, 8-3,4: U prethodnom poglavlju možemo vidjeti proroka Ezekijela kako kao svećenik prima proročko poslanje u izgnanstvu. Nakon toga slijedilo je njegovo viđenje ‘Jahvinih kola’ koja su dolazila sa sjevera i prolazila istim putem kojim su išli izgnanici. Viđenje ima osobito značenje kako Bog nije ostao u Jeruzalemu, nego prati svoj narod, a Prorok mora najtvrdokornijima svjedočiti za tu prisutnost. Bog je bio u Babilonu, i trebalo se podvrći njegovoj želji okajanja prošle krivnje i štovati ga. Viđenje se ‘Jahvinih kola’ nastavlja dalje u „viđenju knjige“. ‘Knjiga’ je ispisana izvana i iznutra, a u njoj napisano: ‘Naricanje!, Jecanje! Jauk!’ . Riječi se odnose na zle putove prošlosti njegova naroda. A kad riječi primiš, ili kako on to kaže ‘progutaš’, bit će slatke kao med, jer bude nadu, da će novi očišćeni i duhom ispunjeni narod ustati iz mrtvih kostiju prošlosti. Prorok je pravi vizionar i govori o slavnom preobraženju naroda. Iako sada njegov narod izgleda ‘tvrde glave i okorjela srca’, Bog može mijenjati stanje. Kad mijenja, sve su njegove akcije opravdane, u njima se očituje ‘slava Jahvina’.
Mt 18, 1-5. 10. 12-14: Današnje Evanđelje ima sličnu poruku kao i prorok Ezekijel. ‘Sin Čovječji’ došao je spasiti što je izgubljeno, propalo. Kraljevstvu Božjem pripadaju oni koji su obraćeni, preobraženi, čiji život je jednostavan u srcu kao iskreno srce djeteta. Odrasli su ljudi uvijek u nekoj izmudrenoj priči i teško napuštaju visoko mišljenje o sebi. Teško mogu napustiti dostojanstvo, častohleplje, moć i utjecaj. Takvi nisu prihvatljivi ni za Boga, jer nisu prihvatljivi za čovjeka. Njihov život i djela najčešće su „suhi kostur iz ormara“, koje će netko morati oživljavati. Zato Isus priča prispodobu o stotinu ovaca i jednoj izgubljenoj. Ovu izgubljenu smatra zalutalom i nju treba potražiti, oživiti. Nije dobro prepustiti je da propadne. Opet se vratimo proroku Ezekijelu koji predstavlja kako je uloga Jahvina vratiti narod u dom Jahvin, a to će osobito činiti „Sini Čovječji’ – Isus Krist, koji je došao potražiti izgubljeno.