Home Pojavljuju se novi putovi za budućnost, ali tko ih otvara? (pon. 5.tj.kor.)

Pojavljuju se novi putovi za budućnost, ali tko ih otvara? (pon. 5.tj.kor.)

Pojavljuju se novi putovi za budućnost, ali tko ih otvara? (pon. 5.tj.kor.)

Pojavljuju se novi putovi za budućnost, ali tko ih otvara? (pon. 5.tj.kor.)

*********

2 Kr 4, 18-21.32-37: Prorok Elizej bio je zaista slavan u svoje vrijeme. Slavu su mu priskrbila mnoga čudesa koja je činio. Između mnogih, danas čitamo događaj, vezan za jednu obitelj koja nema djece. Elizej je otkrio njihovu skrivenu patnju: željeli su dijete, ali ga nisu mogli imati. Elizej ganut, pozva ženu i reče joj: „Dogodine u ovo doba zagrlit ćeš sina u naručju”. I tako se, protivno svakoj nadi dogodilo. Dječak je rastao i obitelj je bila sretna. No, život nije samo život radosti, nego često i tuge. Dječak se razbolje i umre. Kao i svaka majka tako i ova zna gdje bi dobila milost života, odlazi na brdo Karmel kod proroka Elizeja. Isprosila je milost da Elizej osobno dođe k njihovoj kući. Elizej se daje na put i kad je stigao, zatvorio se sam u sobicu gdje je bio mrtvi dječak i ponovi isti čin što bi izvršio Ilija u sličnoj prilici; leže na dječaka grijući ga svojim tijelom i udahnjujući mu u usta svoj dah. I dječak otvori oči i ustane kao da je samo spavao. Elizej ga povede dolje i preda majci.

***********

Iv 8, 1-11: Osmo poglavlje počinje jednim od najpoznatijim i najizrazitijim tekstom u Ivanovom Evanđelju. O čemu se radi? Evo tog događaja. Neka je žena uhvaćena u samom preljubu. Prema propisima Zakona, preljub se kažnjavao smrtnom osudom (kamenovanjem ili vješanjem Pnz 22,22). Među mnogim prilikama, pa tako i u ovoj, Isusovi protivnici, koriste zgodu da mu postave zamku. Ako ga, dakle, pitaju za mišljenje, što ne čine da bi postigli jasnoću u daljnjem postupku, nego da bi Isusa stavili na iskušenje i tako ga mogli optužiti. Odlučili li se Isus za blagi postupak, postavlja se protiv Zakona; odlučili se za dosljedno provođenje Zakona, upada u proturječnost prema svojoj središnjoj poruci o bezuvjetnoj, milosrdnoj Božjoj Ljubavi. Ali Isus prozire njihovu namjeru i ne da se uvući u preosjetljivu raspravu o Zakonu. Stoga, Isus reagira potpuno opušteno i suvereno: on piše (prstom po zemlji). Odlučujući je njegov odgovor koji odvraća pažnju od optužene žene u njihovoj sredini i optužitelje suočava sa sobom. Time su prisiljeni priznati vlastitu grješnost i uvidjeti da oni kao grešnici nemaju pravo druge osuđivati. Tada se tek svi raziđoše i preljubnica ostade sama na trgu nasuprot Isusu i sluša iz njegovih usta osloboditeljsku riječ opraštanja. Ni jedne riječi osude, nikakvu moralnu propovijed, nema spominjanja grešne prošlosti. Isus otvara novi put u budućnost. Žena ima mogućnost novoga početka. I zaista će i započeti novi život.