Home Narod nisu ovce koje se mogu tek tako šišati (sr.4.tj.k.g.II.)

Narod nisu ovce koje se mogu tek tako šišati (sr.4.tj.k.g.II.)

Narod nisu ovce koje se mogu tek tako šišati (sr.4.tj.k.g.II.)

Narod nisu ovce koje se mogu tek tako šišati (sr.4.tj.k.g.II.)

*******

2 Sam 24, 2.9-17: David popisuje stanovništvo u svome kraljevstvu. To nije dobro primljeno u Božjim očima, prema riječima proroka Gada. Narod kojemu je David bio na čelu, nije bio narod s kojim je on mogao raspolagati kako hoće, nego narod Božji. Naime, nije grijeh popisivati narod, nego je grijeh motiv zbog kojega je narod popisivan. Prema riječima proroka Gada, primjećuje se da je David htio imati veću kontrolu nad narodom, veće poreze za vlastito bogaćenje i bogaćenje onih koji su na vlasti. Narod nisu ovce koje se mogu tek tako šišati. David je uz sve svoje kreposti, imao i poteškoće s ohološću i zavišću. Sjetimo se njegovih grijeha. A, zavist i oholost, ne samo da su grijeh, nego i neizlječiva bolest. Sjetimo se kako je kralja Šaula zavist odvela u samoubojstvo. Zavist ga je razorila. Zato i David ispašta za svoj grijeh. Mora gledati mrtve od kuge na samom pragu svoga dvora. Prihvatio je krivnju i moli Boga da bude milostiv narodu, jer „oni, ovce, što su skrivili?“. Njegova ljubav i molitva donosi rješenje i kuga prestaje.

**********

Mk 6, 1-6: Subota je! Svaki vjerni Židov taj dan odlazi u sinagogu na službu Božju. Danas u toj prilici vidimo Isusa, ne samo kao vjernog Židova, nego i kao onoga koji naučava Pisma i još k tomu uči nešto novo. Prema onome kako to Isus radi, slušatelji primjećuju, da se ispunilo i vrijeme i Pisma. Ali, odakle to sve njemu, pitaju se njegovi mještani, kada dobro znamo čiji je. Isus ne ulazi u polemiku s njima, ali će ih ostaviti prikraćene veliki djela koja obično prate Isusove riječi. Iz svega se da naslutiti, da su mještani Isusovi dosta slabe vjere, a Isus upravo traži vjeru za bilo kakvo nadnaravno djelovanje. Isus ima sasvim normalan pristup, jer nitko ne bi išao liječniku, ako mu ne vjeruje. Za mještane je očito, Isus je za njih drvodjeljin sin, jedan od njih i ništa više. I tu logika mještana staje. Isus ima svoju logiku rada, koja funkcionira na osnovama Božje pedagogije. Onako kako je postupio prema njima, mogli bi reći da ih je udario tako hladnim tušem, zbog njihove nevjere, i zadugo se neće oporaviti. Oni su zaista puno očekivali, jer Isus u ostalim mjestima čini velika djela, pa je logično da u svom zavičaju radi još veća. Ali to je izostalo. Isus je otišao dalje, kao nekad prorok Ilija siromašnoj sidonskoj poganki, kad ga već njegovi ne razumiju. Još je očitije što Bog čini poganinu, Namanu Sircu, što daje osnovu Božje logike djelovanja. S Kristom i apostolima otvorit će vrata, i ovoga i onoga svijeta. E, takva Božja pedagogija preteška je za židovsku logiku.