Na sceni pozornice, sile zla su na djelu (XXXIV.tj.pon.)
Otk 14, 1-3. 4-5: Da bi razumjeli ovaj tekst, moramo ga pokušati smjestiti u kontekst povijesni događaja koji su tada na svjetskoj razini, tj. u cijeloj rimskoj imperiji. Ponajprije dolazak Mesije u samom Židovskom narodu izazvao je podvojenost. Isus sam proživljava dramatičnost prostornog okruženja. Židovska vlast, omeđena rimskom vlašću, pokušava očuvati nepromijenjeno stanje starozavjetne vjere i nacije. Isus, kao i apostoli, nastupa upravo suprotno. Oni otvaraju širom vrata kako bi Objava bila dostupna svim narodima. U takvim nastojanjima, Isus biva raspet u Jeruzalemu, a Jakovu kao jeruzalemskom biskupu odrubljena glava. Pavao i Petar, stalno su hapšeni i šibani. Nisu bolje prošli ni ostali apostoli u drugim rimskim provincijama diljem svijeta. U prostorima Palestine 66 g. Židovi dižu ustanak protiv rimske vlasti, što će izazvati velika bježanja samih kršćana. Spominje se broj 144.000 koji su pobjegli u pustinju i biti spašeni. Rimljani će pod vodstvom rimskih zapovjednika Jeruzalem razoriti i sravniti sa zemljom, a njegove stanovnike pobiti. Na sceni svjetske pozornice, sile zla su na djelu. Ivan spominje Zmaja aludirajući na silu Sotone. Progoni su kršćana strašni. Nevolje vjernika postavljaju pitanje: Hoće li Božji narod moći opstati, ili će ga Sotonska sila srušiti i pogaziti? Tu su i dvije okrutne Zvijeri, jedna dolazi iz mora, a druga s kopna. Ivan aludira na Nerona i Domicijana koji, kao sile Zla, dolaze morem iz Rima. A druga zvijer su upravitelji rimskih provincija koji traže, kao i Židovi, stari postojeći kult. Za Židove postoji samo Mojsije, za Rimljane kult cara i njemu se treba klanjati. Ivan kršćanima daje odgovor u slici Jaganjca na Sionu koji je okružen sa 144.000 njegovih pripadnika. To je znak da će Božji narod nadživjeti progonstvo, a sile Zla biti pobijeđene. Veliki šum voda i grmljavina slave uzvišenost i nepobjedivost Jaganjca. Tu se pjeva pobjednička pjesma. Nju mogu naučiti samo pobjednici, njih 144.000. Ostalima je skrivena. Pobjeda se već sada gleda i zato se ori pobjednička pjesma. Mnoštvo je onih koji nisu poklekli pred Sotonom-Zvijeri, i ostali vjerni kršćani koji prate Jaganjca kamo god pođe, pa i u smrt.
Lk 21, 1-4: Isus je još uvijek u Hramu okružen mnoštvom svijeta, ali i onima koji mu nisu prijatelji kao što su pismoznanci. O njima Isus izriče svoju sud pred svojim učenicima. Njih se trebate čuvati, hodaju u dugim haljinama, vole pozdrave na trgovima, prva sjedala u sinagogama, proždiru kuće udovičke, jer ne mogu vratiti dug. A, evo vam primjera u živo. Pogledajte na ulazu riznicu, u koju se ubacuje novac. Svi su oni ubacili od svoga suviška, a ova sirota udovica ubacila je sve što je imala. Kao što i sami vidite, ovi ne samo da nisu na strani siromašni, nego će zbog ovakvog mog stava što stojim na strani siromašnih i obespravljenih, tražiti i moju i vašu glavu. Oni da bi sačuvali svoje životno osiguranje u svojim rukama, ne trpe nikakve promjene koje bi njih ugrozile.