Home Ljudska je riječ ipak sićušni trag ‘prašine’ (ut.1.tj.kor.)

Ljudska je riječ ipak sićušni trag ‘prašine’ (ut.1.tj.kor.)

Ljudska je riječ ipak sićušni trag ‘prašine’ (ut.1.tj.kor.)

Ljudska je riječ ipak sićušni trag ‘prašine’ (ut.1.tj.kor.)

***********

Iz 55, 10-11: U 55 poglavlju imamo podnaslov „Moć Jahvine riječi“. Koliko god danas govorili o moćnim svjetskim medijima koji s kraja na kraj svijeta, gotovo istovremeno, kreiraju svojom riječi javno mišljenja sveukupnog čovječanstva, ipak, ako i takve snažne i brze ljudske riječi usporedimo s Božjom riječi: I reče Bog: Neka bude svemir“, i bi tako, još uvijek je to u poredbi samo sićušni trag prašine. Da je Jahve Gospodin, te da će njegove riječi trajati koliko i stvoreni svijet, a to je vječnost, nema dvojbe Božja riječ se mora poštovati. Bog je gospodar prošlosti, ali i sada gospodari događajima. Dok ljudska riječ utječe na promjene postojećeg, Božja je nepromjenjiva i utječe i na nepostojeće, jer on riječju stvara iz ničega. Njegova se Riječ nikada ne vraća bez ploda, nego čini ono što Bog sam hoće i obistinjuje ono zbog čega je poslana.

***********

Mt 6, 7-15: Današnje Evanđelje donosi još jednu od mnogih zgoda na Isusovom PUTU. Učenici žele da ih Učitelj nauči moliti. Nije odbio, nego je rekao: „Kad molite, ne molite kao pogani, nego ovako molite: ‘Oče! Sveti se ime tvoje! Dođi kraljevstvo tvoje…!“ Kroz cijeli Očenaš provlači se sedam prošnji. U molitvi su vidne svagdašnje potrebe i kušnje. U svakodnevnom apostolskom naviještanju Radosne vijesti, mora se očitovati zlatna nit molitelja i onoga koga se moli. U molitvi Očenaša, vidna je nova slika Boga, sada je on „Otac“, ili još prisnije „Abba“- tata. Ali, tu je slika i novozavjetnog vjernika, koji doživljava Boga kao Oca svih ljudi, a ne samo onih u Židovstvu. Privatnog Boga nema. Očenaš nam ne kaže samo ‘što trebamo moliti, kako se dolikuje’, nego također tko je Bog za nas i što želi za nas činiti. Očenaš je molitva koja čezne za neograničenim, nedjeljivim i nelomljivim, tj. savršenim osobnim zajedništvom s Bogom. Očenaš je molitva koja želi molitelja prilagoditi Bogu, Ocu i u njoj dolazi do izražaja briga za Boga, Oca i njegovu očinsku volju. Iz toga razloga Očenaš je ona molitva Isusova učenika koja ga motivira i osposobljava tako živjeti da se Očevo ime sveti i Božje kraljevstvo dođe. Ovakav Isusov stav otvara vrata zajedništva među Apostolima i njihovim učenicima, koji više nisu samo Židovi. Danas nam nije cilj razložiti molitvu Očenaša u detalje, nego uvezati jedinstvenu Božju poruku protkanu u Evanđelju i djelima koje Apostoli čine u ime: Oca, i Sina, i Duha Svetoga.