Home Kršćanstvo je promijenilo svijet, ali bi ga promijenjenog trebalo moći izvorno obnavljati (XXVII.tj.sub.)

Kršćanstvo je promijenilo svijet, ali bi ga promijenjenog trebalo moći izvorno obnavljati (XXVII.tj.sub.)

Kršćanstvo je promijenilo svijet, ali bi ga promijenjenog trebalo moći izvorno obnavljati (XXVII.tj.sub.)

bogati siromasiživot na izvoru uvijek je bogatstvo

Gal 3, 22-29: Ranije smo istaknuli kako Pavao ima potrebu utvrditi razliku starog i novog pristupa Zakonu i istaknuti njegov ulogu nekad i sad. Kršćani iz Židovstva teže prihvaćaju novi Kristov pristup Zakonu za kojega u svemu jest ključ vjere. Kako kršćani posjeduju u sebi Božji Duh, nije potrebna posrednička uloga Zakona, kada Bog govori izravno, i čovjek izravno odgovara riječju i djelom. Zakon je imao ulogu da čuva i pripremi narod za izravnu komunikaciju Boga Oca po Kristu u Duhu Svetom. Sada je osobni čuvar sam Otac koji čuva svoju djecu, kojoj više nije potreban čuvar i skrbnik. Krštenik je baštinik i slobodnjak, i pristup Zakonu je pristup prije Krista, a pristup vjeri je život poslije Krista. Mogli bi to i ovako reći: krštenikov život je jedno stanje prije dolaska Duha Svetoga i drugo stanje poslije dolaska Duha Svetoga. Što se odmah od Duhova vidi na jednim te istim osobama. Krist je zaista Sin Božji i svi koji su „u njemu“ kao udovi njegova tijela također su „sinovi Božji“, a jedno i drugo postaju vjerom. Što bi drugo značilo „u Krista kršteni“ nego predodžbu da smo uronjeni u Krista kao u životni prostor. Tako je Krist sve ljude izjednačio, ne dokidajući razlike prirodnog reda u jedinstvu i dostojanstvu svoga mističnog tijela. Pavao tako izravno govori da smo vjeru primili na krštenju i po njoj rođeni na novi život, život Djece Božje po Kristu Isusu. Nadalje: „Koji god ste se krstili u Kristu, odjenuste se Kristom“.  Tako u snazi,  ili vatri Duha Božjeg svi ljudi postaju duhovna braća u Kristu, rod Božji, kraljevsko svećenstvo, sveti puk-novi narod Božji.

Lk 11, 27-28: S Isusom je zaista nastupilo novo doba. Nastupile su i mnoge promjene. Često je okružen mnoštvom naroda. Rado je slušan, jer govori kao nitko do tada. Tako današnje evanđelje donosi zgodu u kojoj, dok Isus govori, jedna žena viče: „Blažena utroba koja te nosila i prsi koje si sisao!“ Isus se rado osvrnuo na njezin povik, riječima: „Još blaženiji oni koji slušaju riječ Božju i čuvaju je.“ Isus, božanskom kratkoćom, postavlja jasnu novu dob u kojoj ide nadgradnja duhovnog srodstva na doba tjelesnog srodstva. Jaka vjera u otkupiteljsku moć Božje riječi, koja je sada u čovjeku, ne izvan njega u obrednim zakonima, ima moć stvarati nove odnose između Boga i čovjeka, i među samim ljudima.