Home Kršćanin je biće ljubavi i on uvijek živi i umire za drugoga, ako je pravi kršćanin (5.1.)

Kršćanin je biće ljubavi i on uvijek živi i umire za drugoga, ako je pravi kršćanin (5.1.)

Kršćanin je biće ljubavi i on uvijek živi i umire za drugoga, ako je pravi kršćanin (5.1.)

Kršćanin je biće ljubavi i on uvijek živi i umire za drugoga, ako je pravi kršćanin (5.1.)

**************

1 Iv 3,11-21: Ivan, nakon što je postavio Prvi temelj kršćanskoj zajednici u kojoj se izlaže nauk, kako postati i ostati Dijete Božje, te jasno rekao: sinovi Božji nisu sinovi grijeha, nego sinovi svjetla, danas izlaže Drugi temelj, a to je: čuvati zapovijedi, osobito ljubav. Kršćanin nije Kain i nije od Zloga, nego je novo biće, biće ljubavi, prema Bogu i bližnjemu. On živi u istini i u ljubavi u svijetu u kojem postoji grijeh i mržnja. Za Ivana pojam istine je daleko širi od našega pojma, istina obuhvaća i vjeru i ljubav. Nikada ne treba zaboraviti da je srž Kristova propovijedanja ljubav. To je njegova snažna poruka svijetu. Iako su Kain i Abel bili po krvi braća, po životu su bili daleko jedan od drugoga. Kain je bio đavolski sin, a Abel Božji. Na njihovu se primjeru vidi da je zlo toliko razorno da kida najjače prirodne veze, i to na zvjerski način. Gdje nema veze s Bogom, tamo je smrt. Upravo su zato kršćani prešli granicu smrti i tomu je dokaz bratska ljubav. Onako kako Ivan postavlja Drugi temelj za život djece Božje jest nepomirljivost i nespojivost zla i dobra, jer to su neprijatelji. Stoga se ne treba čuditi što svijet nekada i mrzi kršćanina, to je sudbina Kristova i svih njegovih sljedbenika. Na Kristu se vidi što čini ljubav, a na Kainu što čini mržnja. Ljubav umire za druge, a mržnja ubija druge. Zato je Kristov primjer kršćanima obveza. Dobra djela su uvijek jezik ljubavi.

**************

Iv 1, 43-51: Zanimljivo da Isus u prvom susretu sa Šimunom otvara jasan profil njegove buduće uloge, jer mu mijenja ime, i kaže: Zvat ćeš se Kefa, što znači Petar- Stijena. Samo dan kasnije, Isus odabire Filipa iz Betsaide, koji će naći Natanaela (poznatijeg imenom Bartolomej). Kod tog susreta Filip daje izjavu: „Našli smo onoga o kome je pisao Mojsije u Zakonu i Proroci: Isusa, sina Josipova, iz Nazareta. Natanael je začuđen, otkud iz Nazareta nešto dobroga kada imamo grad Jeruzalem. E, pa ti dođi i vidi, kaže Filip, Natanelu. U susretu s Isusom, Natanael čuje riječi: „Evo istinitog Izraelca u kojem nema prijevare.“ Začuđeno Natanael pita: „Od kuda to znaš, ti si Učitelju zaista Sin Božji.“ Dragi moj Natanaelu i puno više od toga: „Gledat ćeš ti i nebo otvoreno i anđele Božje gdje uzlaze i silaze nad Sina Čovječjega.“ Zaglavni kamen neba i zemlje je tu.