Home Kristovo Uzašašće i Marijino Uznesenje otvaraju put Božjem Prijestolju

Kristovo Uzašašće i Marijino Uznesenje otvaraju put Božjem Prijestolju

Kristovo Uzašašće i Marijino Uznesenje otvaraju put Božjem Prijestolju

Velika Gospa – 2024.

Otk 11, 19; 12, 1-6.10:

Kršćanska braćo i sestre!
Danas na svetkovinu Uznesenja Blažene Djevice Marije slušamo u prvom čitanju riječi Knjige otkrivenja. Prije nego što se naslonimo na same riječi napravit ćemo mali uvod da bi razumjeli pročitane riječi Knjige Otkrivenja.
Prošlo je već trideset i tri godine otkako su apostoli počeli uređivati prve zajednice kršćana od Jeruzalema, pa Antiohije Sirijske, a zatim krenuli putovima naviještanja radosne vijesti raznoseći je po ostalim zemljama Rimskog Carstva.
             Petar i Pavao podnijeli su mučeničku smrt od cara Nerona (64), a i ostali apostoli, raspršeni po svijetu, već su umrli. Preostao je još samo jedan. Bio je to starac apostol Ivan, koji živi kršćanstvo i Crkvu već pedeset godina.
Živio je u Efezu, glavnom gradu rimske provincije Male Azije prema Egejskom moru. Za vladanja cara Vespazijana (69-79) i njegova sina Tita (79-81) kršćani su živjeli u miru. No za vladanja cara Domicijana (81-96), koji se uvelike razlikovao od brata mu Tita, ponovno se rasplamsao progon kršćana.
Domicijan je bi okrutan kao i Neron. Progoni su u cijelom Rimskom Carstvu. Tada Ivan u službi starješine- biskupa biva uhićen i prema pisanju Tertulijana, Ivan je odveden u Rim gdje je bačen u kotao s vrelim uljem, ali mu ono nije naudilo. Tada je bio prognan na otok Patmos. Na tom malom otoku Ivan doživljava viđenja koja je zapisao u Knjizi Otkrivenja. Knjiga je upućena sedmerim crkvama u Aziji.
               Srž knjige je dvanaesto poglavlje koje danas čitamo.

Otkrivenje opisuje jedno znakovito viđenje u kojem su u prvom planu dvije ličnosti: Žena s Djetetom i Zmaj sa sedam glava i deset rogova.
Žena je izgledala poput kraljice, odjevena suncem, pod nogama joj mjesec, a na glavi vijenac od dvanaest zvijezda. Dijete je Mesija koji će vladati svim narodima palicom gvozdenom.

            Zmaj ništa nije mogao djetetu jer je Mesija bio uzet k Bogu i njegovu prijestolju. Slavna pobjeda Mesije je Zmajev poraz.
Ženin pobjednički rod zove se Mesijaa u liku Marijinu predstavljena je Crkva. Sotona-Zmaj u liku okrutnih rimskih careva ne može nauditi Mesiji koji je uzrok njegove propasti, a ne može razoriti niti Crkvu.
Ipak će mu se pružiti prilika da iskali svoj bijes protiv sinova Crkve, raspirujući progonstva. No, Kristu i njegovim vjernima zajamčena je konačna pobjeda. U tom smislu odvija se i anđeoska pjesma kao popratnica viđenja: „Sada nasta spasenje i snaga i kraljevstvo Boga našega, i vlast Pomazanika njegova. Jer zbačen je tužitelj braće naše… „
Iako je Crkva ugrožena od Zmaja – rimske države, koja je tražila za cara božansko štovanje, car se proglasio vrhovnim božanstvom, kršćani nastavljaju štovati Krista kao Gospodina, a ne Cara koji je imao jedini pravo na titul Gospodin, svjesni da pobjeda pripada Bogu i njegovu Pomazaniku.
1 Kor 15, 20-26:
Kršćanska braćo i sestre, sv. Pavao u Prvoj poslanici Korinćanima kaže: U Krista smo kršteni, Krist je život. Izvan njega vlada smrt.
Čovječanstvo nije skupina pojedinaca, nego sudbinski povezana životna zajednica: nekad s Adamom, a sada s Kristom. Kako je smrt po Adamu postala općenita, tako će i život po Kristu postati općenit, jer su njih dvojica predstavnici ljudskog roda i nositelji njihove sudbine.
             Treba naglasiti da osim uskrsnuća na život postoji i uskrsnuće na osudu, ili kako Pavao kaže: Kada sve sile protivne Kraljevstvu Božjem budu pobijeđene, i posljednji neprijatelj smrt, bude pobijeđen, krštenici tada uskrišavaju na život vječni.

Lk 1, 39-56:
U današnjem evanđelju događa se susret dvaju znamenitih majki: Majke preteče Kristova i Majke Kristove, Blažene Djevice Marije.
Marija je predstavljena kao‘kovčeg utjelovljene Riječi Božje‘.
Začeće je Božja tajna u kojoj Bog ostvaruje ono što je Objavio kao radosnu vijest nakon Adamova grijeha.
A Božja odabranica Nova Eva, ne staje tu, nego nadahnućem i puninom milosti Božje izriče svoj apokaliptični hvalospjev ‘Veliča duša moja Gospodina…“
Ona vidi Božju snagu kojoj nije svrha srušiti staro nego i izgraditi novo. Spasenje ima doći svim ljudima u snazi Kristovog Križa i Uskrsnuća. Kristov Križ postaje snaga Božja.

Kristovo Uzašašće i Marijino Uznesenje otvaraju put prema Božjem Prijestolju u kojem tajna zemaljskog i nebeskog života prestaje biti tajna.
Život se tada odvija ‘oči u oči’ sa Stvoriteljem.

Župnik