Home Jona ima problem razumjeti Božje milosrđe drugim narodima izvan Židovstva (27.tj.sr.)

Jona ima problem razumjeti Božje milosrđe drugim narodima izvan Židovstva (27.tj.sr.)

Jona ima problem razumjeti Božje milosrđe drugim narodima izvan Židovstva (27.tj.sr.)

Jona ima problem razumjeti Božje milosrđe drugim narodima izvan Židovstva (27.tj.sr.)

*******

Jon 4,1-11: Jona ima problem razumjeti Božje milosrđe drugim narodima izvan Židovstva. U njemu se osjeća dobra doza ljubomore, zbog koje je poželio i umrijeti. On se čak i pogađa s Gospodinom pa kaže: „Ako se narod protiv kojeg sam govorio, obrati od opačina i zloća, tada ću se ja pokajati za zlo koje mu bijah namijenio.“ Jona očito u svojoj duši nosi osjećaje dobre nelagode prema omraženim ugnjetačima svoga naroda. Nije proroku nepoznato Božje milosrđe, ali sumnja da će se Asirci pokajati i Bog će morati izvršiti svoju prijetnju protiv njih, koju Jona u prikrajku svoje duše i priželjkuje. Stvari ipak nisu išle po Joninim priželjkivanjima, nego po Božjem planu. Bog, prihvaća iskreno obraćenje Ninivljana. Ali, što je bilo s Jonom? Joni bi veoma krivo i rasrdi se. Ipak se nadao da će Gospodin promijeniti svoju odluku te se povukao izvan grada očekujući željeno razorenje grada. Bog je strpljivo i milosrdno postupio prema tvrdokornom Joni pa ga poučio blago ali uspješno. Učinio je da izraste biljka i da Joni pruži sjenu a zatim je dopustio da isto tako brzo i uvene, a to je Proroka razljutilo. Pouka koja slijedi iz cijele zgode postaje jasna: ako je Jona mislio da se ima pravo ljutiti zato što se biljka naglo osušila, zar se Bog nije trebao smilovati Ninivi, u kojoj je bilo više od 120.000 nemoćne djece koja ne razlikuju desno i lijevo, koja su zbog toga nevina, zatim jednako toliko životinja, te neće ići za uništavanjem. Božje milosrđe, puno ljubavi, proteže se na sve narode i sva stvorenja. E, to Jona kao oličenje svoga židovskog naroda nije prihvaćao. Ova Jonina knjiga, pruža ugodan osjećaj za čitanje i nosi poruku za sva vremena. Njoj je tek Krist dao punu vrijednost.
Evo kako?

**********

Lk 11, 1-4: Današnje Evanđelje donosi još jednu od mnogih zgoda na Isusovom PUTU. Učenici žele da ih Učitelj nauči moliti. Nije odbio, nego je rekao: „Kad molite, govorite: ‘Oče! Sveti se ime tvoje! Dođi kraljevstvo tvoje…!“ Kroz cijeli Očenaš provlači se sedam prošnji. U molitvi su vidne svagdašnje potrebe i kušnje. U svakodnevnom apostolskom naviještanju Radosne vijesti, a u  Pavlovim tekstovima osjeća se potreba svagdanje molitve, kako bi se razriješile i mnoge svagdanje kušnje. U molitvi Očenaša, vidna je nova slika Boga, sada je on „Otac“, ili još prisnije „Abba“- tata. Ali tu je slika i novozavjetnog vjernika, koji doživljava Boga kao Oca svih ljudi, a ne samo onih u Židovstvu. Privatnog Boga nema. Ovakav Isusov stav otvara vrata zajedništva među Apostolima i njihovim učenicima, koji više nisu samo Židovi. Danas nam nije cilj razložiti molitvu Očenaša u detalje, nego uvezati jedinstvenu Božju poruku protkanu u Evanđelju i djelima koje Apostoli čine u ime: Oca, i Sina, i Duha Svetoga za sve narode.