Home Izvorni kršćanski duh nosi dobre obrise socijalne osjetljivosti (11.tj.sr.)

Izvorni kršćanski duh nosi dobre obrise socijalne osjetljivosti (11.tj.sr.)

Izvorni kršćanski duh nosi dobre obrise socijalne osjetljivosti (11.tj.sr.)

Izvorni kršćanski duh nosi dobre obrise socijalne osjetljivosti (11.tj.sr.)
***********

2 Kor 9,6-11: Pavao, zaista ne krije radost zbog novonastalih toplih odnosa između njega kao apostola i osnivača kršćanskih zajednica, te Korinćana koji su nadišli unutarnje i vanjske razmirice. U cijelom devetom poglavlju, Pavao želi podići svijest odgovornosti za jedinstvo svih kršćana u duhovnom i materijalnom bogatstvu. Tako bogatiji trebaju uvijek pomagati one siromašnije. Njegovo je pravilo: što tko više daje, više će i primiti. Svako darivanje više obogaćuje onog koji daje nego onoga koji prima. Ako Korinćani budu obilato dali milostinju, Bog će to njihovo „sjeme“ učiniti obilatijim. Pavao je osjetljiv na socijalno pitanje u kršćanskim zajednicama i često potiče da oni koji imaju suviška, pomognu onima koji imaju malo, tako da svi budu zbrinuti. Ovo Pavlovo pravilo vrlo često spominje sadašnji Papa Franjo, što ustvari i jest izvorni kršćanski duh. Nažalost, u današnjem svijetu koji je opterećen mnogim različitim političkim, gospodarskih i nacionalnim interesima, ovo pravilo teško zaživljava. Ako spojimo ono o čemu Isus govori u današnjem Evanđelju s Pavlovim djelovanjem, vidjet ćemo da Pavao samo slijedi Kristova evanđeoska načela.

Mt 6, 1-6. 16-18: Isus nastavlja dopunjavati i nadograđivati vrline i kreposti svojih učenika. Tako upozorava da kršćanska svetost koja tvori dobra djela, Gospodin treba vidjeti, a ne činiti ih, da bi samo javnost vidjela. Ono što je vjernog Židova činilo pravednim (svetim) jesu: Milostinja, molitva i post. Vrlo je to često činjeno usiljeno i bučno u javnosti. U ovim područjima treba slijediti način kako je to Isus činio. On je svojim primjerom i svojim poukama poučavao učenike da treba i kako treba moliti. Molitva treba biti ponizna pred Bogom i pred ljudima. Ona mora biti više izraz srca nego usana i puna povjerenja u Očevu dobrotu. Isus naglašava osobito ustrajnost u molitvi. Tako je potvrđen jasan stav, da u molitvi biva uslišan onaj tko moli s vjerom u ime Isusovo, i traži prosvjetljenje i potporu Duha Svetoga. U molitvi mora biti uključeno oproštenje drugome, i dobro onoga koji nas progoni, a nadasve moliti za dolazak Kraljevstva Božjega i zaštitu u vrijeme kušnje.