Home Grijeh ljude odsijeca od Boga, i od ljudi (sub. n. pepel.)

Grijeh ljude odsijeca od Boga, i od ljudi (sub. n. pepel.)

Grijeh ljude odsijeca od Boga, i od ljudi (sub. n. pepel.)

Grijeh ljude odsijeca od Boga, i od ljudi  (sub. n. pepel.)
**********

Iz 58, 9-14: Okosnica ovoga poglavlja je: grijeh ljude odsijeca od Boga, i od ljudi. Izrael je kriv za mnoge grijehe i optužbe Jahvine, izrečene po proroku Izaiji. Duhovni i svjetovni vođe podjednako su se razmekušili i griješe u svome radu. Narod je čak pošao i poganskim bogovima, što je dovelo do oskvrnuća obredne liturgije. Vjera je postala ispraznim ruglom, pa tako ljudi niti vole Boga, niti svoje bližnje. Društvo je trulo do srži, ogrezlo u lažima, nepoštenju, nepravdi, zloći i nasilju. Sve to stoji u oštroj suprotnosti sa svime što Bog u svojoj žarkoj ljubavi želi svome narodu. Potrebe su naroda zaista velike. Netko mora rasteretiti narod od teškog jarma koji je nametnut. Netko mora hranit gladnog i potlačenog. Tek tada je moguće da svjetlost zasja budućim pokoljenjima. Ali dug je put do temeljite i korjenite duhovne obnove za kojom se vapi.

************

Lk 5, 27-32: Dok Izaija ukazuje na potrebu duhovne obnove, Isus je korjenito provodi u djelo. Tako Luka danas donosi zgodu svečanog prijema u kući Levija carinika. Tom prilikom Levi odgovara na Isusov poziv odlukom da pođe za njim, te na taj način pokaže svoje obraćenje. Carinik zaista ostavlja sve i odlučuje korjenito nasljedovati Isusa. Odriče se dosadašnje potpune materijalne sigurnosti i posvećuje se Isusu. Da bi proslavio taj novi početak, pripremio je svečani oproštajni objed Isusu u čast. Pozvani su mnogi carinici i drugi gosti. Kako je Isusova zajednica otvorena za sve, uzvanici su iz različitih slojeva društva. Kako nikada značajnije Isusovo djelovanje ne ide bez djelovanja njegove opozicije, tako i ovaj put Farizej i pismoznanci kore Isusov način blagovanja u društvu s ozloglašenim pojedincima i skupinama pred njegovim učenicima. Zanimljivo, Isus se ne obraća niti učenicima, niti Farizejima i pismoznancima nego cijeloj prisutnoj zajednici i to riječima„Ne trebaju zdravi liječnika, nego bolesni“. Tim riječima, stavio je do znanja koje je njegovo poslanje. Nadalje, Isus, govori: „Došao sam pozvati „grješnike“ a ne „pravednike“. A kako će izvršiti svoju misiju od Oca ako se s grešnicima ne susretne, ako ih ne dotakne. Isus takvim stavom, otvoreno poziva na obraćenje, a program Isusov je, tražiti i spasiti izgubljeno. Tako je carinik Levi postao stvarnim dionikom spasenja i obraćenja.