Dokle god se čovjek drži Božjeg Zakona ima nadu života (ut.8.tj.k.g.)
Dokle god se čovjek drži Božjeg Zakona ima nadu života (ut.8.tj.k.g.)
*******
Sir 35,1-12: Putovanje čovjeka ovim svijetom, za Siraha je odgovorna životna etapa. Čovjek mora imati snage radovati se i u radosti svjedočiti istinitost svog statusa u odnosu na Svevišnjeg. Dok se čovjek drži Božjeg Zakona ima nadu života, i time umnožava svoje žrtve vršeći obredno bogoštovlje. Tako mu je životna nada ostvarena, i u njoj ima zalog milosti Gospodnje. Njegove odnose prema Gospodu na životnom putu ne može ništa izmijeniti. On nikada ne hoda, niti prema bližnjima, niti prema Gospodinu, a da njegov život ne izžaruje ugodni miomiris, jer pravednikove ruke uvijek nose prinos koji ukrašava žrtvenik. On je uvijek time zakićen. Njegovo je darežljivo i pobožno srce, pravo nadahnuće za lice koje sja od radosti. Takvima Gospod plaća i vraća sedmerostruko, kaže Ben Sirah. Njihov život i cijeli životni put preobražava ovaj svijet. Pisac, Sirah kao da je htio reći, da takvi u ovome svijetu uvijek očituju pravednost i svetost Božju. A to je viši stupanj života kojemu je Gospodin uvijek pravda njegova, jer njegov je život uvijek bogoslužje. Čovjek je slika Božja i ako takav ostaje on nasljeduje Božji put u ovom zemaljskom životu.
**************
Mk 10,28-31: Dok se Petar prisjeća Isusove poruke, kako bogatstvo može biti prepreka ulaska u Kraljevstvo Božje, on razmišlja o apostolskom pitanju: Tko se onda može spasiti? Jer bogatstvo je u Starom savezu držano za blagoslov. „Ljudima je nemoguće, ali ne Bogu“, odgovorio je Isus. U prethodnom odlomku o slučajnom ‘Putniku’ koji pita za Put u Kraljevstvo Božje, Isus je poručio kako postoje dva stupnja toga puta. Putnik je ostao na prvom stupnju i bio je jako žalostan jer imaše veliki imetak. No, Isus svoje učenike zove na drugi Put, Put na kojem se podrazumijeva da moraju ostaviti sve i biti potpuno razbaštinjeni od zemaljski bogatstava, kako on to kaže: “Odi prodaj sve“ i „slijedi me!“ U takvom Putu, Isus vidi stostruke nagrade, koje su proročke i s jasnim načelom: „A mnogi prvi bit će posljednji i posljednji prvi“. Ali, to je viši stupanj blaženstva.