‘Dobro jutro’ prijatelju (7.tj. k. g. pet.)
Sir 6,5-17: U Siraha mudre izreke teku ko’ na traci. Dobro već uhodana škola, škola koja ubada direktno u srž kao da je to usputni pozdrav „Doro jutro“. On se očito oslanja na dobro iskustvo i prokušanu mudrost koja daje važne praktične upute. Pa tako: „Ako želiš steći prijatelja, steci ga kušanjem, tj. u muci, i nemoj mu se brzo povjeravati. Naš narod kaže: „Sačuvaj me Bože od prijatelja, a od neprijatelja ću sam“. Zaista je potrebno prihvatiti preporuke Siraha za dobra prijatelja kad kaže: Neka ti je prijatelj kao ti sam sebi, neka ti je uvijek zaštita, neka ti je blago kojem nema cijene, neka ti je lijek za život. Da, zaista je pravi prijatelj blago kojem nema cijene. Stoga imaj mnogo znanaca, ali neka ti bude među tisućom jedan prijatelj.
Mk 10,1-12: Isus je na putu prema Judeji. Koristi svaku priliku u nekom mjestu za poučavanje. Slušatelja ima u izobilju. A tu su redovito nezaobilazna pitanja farizeja, koji ga ovaj put pitaju za mišljenje o braku. Naime, farizeji su se pozivali na Ponovljeni zakon (24,1-4) prema kojem je muž mogao napisati otpusno pismo svojoj ženi, ako na njoj otkrije što ‘ružno’. Ovo ‘ružno’ bilo je povod za Rabine da i oni propitkuju: je li to nešto veliko ili je dovoljna neka sitnica. Ali Isus tu ne ostavlja prostora, ni za krupno, ni za sitno, nego podsjeća na izvornost braka u Knjizi postanka (1,27), gdje se govori o ženidbenom jedinstvu, zabranjuje raskid ženidbene veze, tako da je ponovna ženidba nakon rastave zapravo preljub. A po židovskom običajnom pravu, takav se kamenuje na smrt.
Stoga kršćanski supružnici, trebaju nadići zapreke, skupiti snagu i uspeti se do vrhunca zajedništva u ljubavi i prijateljstvu. Šteta je odustati. Što to ustvari može biti za povod izdaje ljubavi? Niti u jedno prijateljstvo ne smije se ući prebrzo, pa tako i u brak koji treba postati najveći izvor prijateljstva. U braku je treća stranka Bog, a ono što je Bog tako brižno, s ljubavlju i pouzdanjem sjedinio trebalo bi trajati. Ako je pravi prijatelj jedan od tisuću, a onda je i izabranik ili izabranica u braku naš izbor od ne znam koliko tisuća, viđenih ili poznatih. Stoga što čovjek kao slika Božja odabere i Bog združi, čovjek neka ne rastavlja.