Home Čovjek treba biti biće radosti i sreće, jer Božja Providnost uvijek je za njega put spasa (14.tj.sr.)

Čovjek treba biti biće radosti i sreće, jer Božja Providnost uvijek je za njega put spasa (14.tj.sr.)

Čovjek treba biti biće radosti i sreće, jer Božja Providnost uvijek je za njega put spasa (14.tj.sr.)

Čovjek treba biti biće radosti i sreće, jer Božja Providnost uvijek je za njega put spasa   (14.tj.sr.)

************

Post 41,55-57; 42,5-7. 17-24Josipova braća prodaju brata Josipa Egipatskim trgovcima. Tako Josip dolazi u zemlju Egipat kod egipatskih faraona, tadašnjih vladara svijeta. Faraon je usnio čudne snove: Sedam mršavih krava proždere sedam debelih, sedam šturih klasova progutaju sedam jedrih klasova. Jedino je Josip umio protumačiti te snove i faraon ga imenova svojim zamjenikom i nadzirateljem žetve žita. Glad koju je predvidio Josip zahvati i Kanansku zemlju gdje je boravio Jakov. On pošalje sve svoje sinove, osim Benjamina, da nabave žito u Egiptu. Tu se oni predstave Josipu i on ih prepozna te stavi na različite kušnje. Na kraju ih otpusti a u tamnici zadrža Šimuna, kako bi imao garanciju da će se susresti i sa svojim najmlađim bratom Benjaminom. U današnjem tekstu predstavljena je poruka kako svi narodi svijeta dolaze Josipu u Egipat po hranu, pa tako i Josipova braća. Ipak, Kraljevstvo poput onoga koje počiva na Josipu Egipatskom ne može biti sigurno i mirno. Josip je pružio hranu gladnim ljudima. No podjelom dobara faraon je na posljetku stekao sav nadzor nad Egiptom. To je stanje, napokon, nakon Josipove smrti dovelo do tiranskog vladanja, pa čak i zarobljavanja ljudi.

***********

Mt 10, 1-7: Jučer smo vidjeli kako Isus ostavlja snažnu poruku o Žetvi koja je velika a radnika malo. Danas Isus šalje dvanaestoricu u svijet, dajući im vlast da liječe ljude od zlog duha, od svake bolesti, i svake nemoći. Možemo se pitati, zašto Isus šalje samo njih dvanaest kada je imao daleko više sljedbenika. Poruka je jasna, ako pogledamo paralelizam starog Božjeg naroda koji je utemeljen na dvanaest izraelskih plemena, onda Isus želi reći da je i novi Božji narod također utemeljen na dvanaest učenika koji u njega vjeruju. Zato ih Isus upućuje najprije Židovima jer oni su baštinici izabranja i obećanja mesijanskog spasenja. I današnja poruka obaju čitanja je: put propasti i put spasa. Isus polako utire put spasa.