Božanska glazba na ljudskoj duši i za ljudsku dušu, uspio je Jeremija poradi Isusa (XVIII.tj. pon.)
Božanska glazba na ljudskoj duši i za ljudsku dušu, uspio je Jeremija poradi Isusa (XVIII.tj. pon.)
***********
Jr 28, 1-17: Judeja je pod okupacijom Babilonaca i većina naroda odvedena je u ropstvo, a osobito oni koji su najžešći protivnici Babilonaca. Samo je sirotinja ostala u Judeji, a s njima je ostao i prorok Jeremija. No, i dalje je bilo onih koji su zagovarali brzo oslobođenje i povratak naroda iz ropstva što je ulijevalo lažnu nadu malobrojnom ostatku. Među takvima bio je i hramski svećenik Hananija. Za Jeremiju, to bi značilo da će i ostatak naroda biti odveden iz Judeje pod jaram ropstva. Zato Jeremija slikovito stavlja oko vrata volujski jaram, želeći reći pravu istinu, bude li narod slijedio Hananiju uskoro će svi nositi jaram ropstva. To je izazvalo bijes kod Hananije koji krši Jeremiji jaram i govori da će narod za godinu dvije izaći iz ropstva, što je bila lažna nada narodu. Jeremija je došao u oštar sukob sa svećenicima, jer se Hananija sam proglasio lažnim prorokom, ulijevajući lažnu nadu ostatku naroda optužujući Jeremiju da proriče laž. Jeremija se povukao i radije zašutio. Malo kasnije dobiva nadahnuće od Jahve koji ga je i postavio za proroka judejskom narodu: „Idi i reci ovako Hananiji: Ovako govori Jahve! Ti si skršio drveni jaram, ali ja ću mjesto njega načiniti željezni, i staviti ga oko vrata svih ovih naroda da ih učinim pokornim Nabukodonozoru, kralju babilonskom“. Zatim je Jeremija uputio riječ narodu naviještajući skoru Hananijinu smrt jer ga nije poslao Jahve, a on je u narodu pobudio varave nade. Zato, bit će izbrisan s lica zemlje i umrijet će još ove godine. Ropstvo je zaista teški jaram, i Jeremija je slušajući riječ Jahvinu želio sačuvati „ostatak“ svoga naroda iz kojega treba doći pravi osloboditelji Mesija. Uspio je!
*************
Mt 14, 13-21: Onako kako Matej reda Kristov put, dade se naslutiti da je Isusu nakon neprihvaćanja Riječi Božje u Nazaretu i ubojstva Ivana Krstitelja, kao proroka koji se suprotstavio onome tko ima vlast, Isus želi umnažanjem kruha, pokazati tko u biti ima pravu vlast. Iako je pod stalnim pritiscima, umjesto da bude uzrujan i nervozan, on pred mnoštvo naroda, koje navaljuje da ga čuje, izlazi sa srcem. Mnoštvo naroda Isus poučava u mnogočemu. I dok poučava iskazuje veliko sažaljenje nad narodom koje nije samo ostalo na emocijama, nego i stvarno, jer hrani na čudesan način 5000 ljudi. Stoga, Matej, vidno pod utjecajem „večere Gospodnje“ u ovom događaju vidi predskazanje pravog nebeskog kruha kojeg Isus ostavlja kao svoje tijelo u euharistijskom nebeskom kruhu. Drugim riječima, nitko tko k njemu dolazi ne smije biti gladan, „…i nahranih kruhom nebeskim“.Povlači se jedinstvo Božje brige kako to nekad Bog čini s Mojsijem, a sada se sve to događa na još uzvišeniji i božanski način s Isusom u Novom zavjetu. Eto, to je ta božanska glazba na ljudskoj duši i za ljudsku dušu.