Home Najbrži i najbolji put u životu je ispravan Put  (XXV.tj.ut.)

Najbrži i najbolji put u životu je ispravan Put  (XXV.tj.ut.)

Najbrži i najbolji put u životu je ispravan Put  (XXV.tj.ut.)

mudrost

Izr 21, 1-6. 10-13: Knjiga Mudrih izreka spominje u naslovu ime kralja Salomona koji je bio pisac i sakupljač dviju najdužih zbirki (od 10-22 i od 25-26 poglavlja). Salomon je bio čovjek izvanredne mudrosti i njegov je dvor u to vrijeme kulturno međunarodno središte. U 1 Kr 5,12-14 tvrdi se da je izrekao tri tisuće mudrih izreka i tisuću i pet pjesama. Kraljevi iz susjednih naroda dolazili su čuti mudrost Salomonovu. Inače su izraelski mudraci od početka priznavali da je pravoj ljudskoj mudrosti izvor u Bogu, jer Bog dariva mudrost onome kome hoće, a može to činiti jer je on njen izvor. Mudrost je božanska stvarnost. U skladu s pojmom mudrosti koji je zlatna nit ove knjige, Izreke donose maksime za ispravno ponašanje. One ističu važnost svladavanja samog sebe: trijeznost u piću i umjerenost u jelu te obuzdavanje jezika. Mnogi od tih savjeta zadiru pobliže u moralni red te naglašavaju potrebu poštenja u poslovanju, vjernosti u braku, nepristranosti u sudu i ističu vrijednost milostinje. U svemu se proteže nit usporedbe kako je mudar čovjek uvijek religiozan, a lud bezbožan. Ta suprotnost proizlazi iz mudrosti življenja po Božjim zakonima i pristajanja uz dobro, i ludosti s kojom čovjek tvrdoglavo ide svojim putem a ne Božjim. Jasno se ističe logika života po kojoj mudrost uvijek vodi životu, a ludost je poluživot i vodi u smrt. Mudar čovjek će uvijek u životu težiti pravednošću i čestitošću jer one donose blagoslov pojedincu i zajednici. Takve Bog ljubi i štiti. Misli, kao i riječi, uvijek govore o naravi onoga tko stoji iza njih. Duša opakog uvijek želi zlo, a nju Bog proniče. Izreke isijavaju poruke, živjeti treba tako kao da su nam svi ljudi braća i sestre po krvi.

Lk 8, 19-21: Apostolska vjera utemeljena je na Objavi Riječi Božje prenesenoj po Isusu Kristu. Iz nje doznajemo da je Isus jedino Marijino dijete. Isus u jednoj životnoj postaji dobiva poruku, dok je on okružen silnim mnoštvom naroda, da ga žele vidjeti njegova majka i braća. Na takvu poruku Isus je odgovorio neuobičajeno, i može nas zbuniti, ako ne razumijemo razinu rodbinstva. Kod Židova, a i kod drugih naroda na istoku, pojam braće je širi od braće po krvi. Svi su bliži rođaci zvani braćom. No, ovdje Isus koristi priliku odaslati jednu drugu razinu rodbinstva koju utemeljuje na novom zakonu ljubavi po kojem su braća i sestre oni koji Riječ Božju slušaju i vrše. Isus razvija pojam duhovne braće i sestara koji će po krštenju Kristovim Duhom to i postati.