Home Kršćanstvo nije filozofija kao plod ljudske mudrosti, nego je Objava odozgor (XXII.tj.ut.)

Kršćanstvo nije filozofija kao plod ljudske mudrosti, nego je Objava odozgor (XXII.tj.ut.)

Kršćanstvo nije filozofija kao plod ljudske mudrosti, nego je Objava odozgor (XXII.tj.ut.)

1 Kor 2, 10-16: Dok se Evanđelje ukorjenjuje u gradovima Grčke, koja je u to vrijeme sjedište svake ljudske mudrosti, Pavao svraća pozornost Korinćanima, da kršćanstvo nije filozofija, još manje neka naravna religija zasnovana na ljudskoj mudrosti, nego Objava odozgor. A Objava je prava mudrost, jer je to Božja mudrost. Ona je uvijek tajanstvena za upravljače ovoga svijeta. Do nje se dolazi samo vjerom, a vjera je Božji dar-milost Duha. Da su sinovi ‘ovoga svijeta’ znali (čitaj sinovi Zloga), što se krije u Kristovoj smrti, ne bi je dopustili, jer im je donijela propast. Božja mudrost nema ništa zajedničkog s mudrošću svijeta. Nju posjeduju samo „savršeni“, to jest oni koji u sebi osim tijela i duše imaju i Duha Svetoga. On im daje mogućnost da je upoznaju i da je drže kao milost razumijevanja svega što je naravno i ono što je u Objavi nadnaravno. Dakle, Pavao naglašava dva puta: jedan je onaj kojim ide ‘zemaljski svijet’ i pripadaju carstvu grijeha, a na drugom su Putu oni koji su primili milost Duha Svetoga i pripadaju Kraljevstvu Božjem. Drugim riječima, Pavao kaže: da nije duša suprotstavljena tijelu, nego, duša i tijelo su suprotstavljeni Duhu Svetom kojeg kršćani primaju snagom nadnaravi djelovanja Presvetog Trojstva u krštenju i ostalim sakramentima. Pavao ide prema jasnoj kršćanskoj duši koja se otvorila djelovanju Duha Svetoga i time odabrala Put spasenja.

Lk 4, 31-37: Današnje Evanđelje, nakon Isusovog predstavljanja i propovijedanja u Nazaretu, donosi događaj iz sljedeće njegove propovjedničke postaje u gradu Kafarnaumu. Isus je opet u sinagogi. Riječi Pisma i Isusovo propovijedanje otkrivaju slušateljima silnu moć kojom Isus mijenja ljude, potičući na obraćenje, on im donosi spas i oslobođenje. Nakon propovijedi, snaga Isusovih riječi, još će više biti osnažena ‘ozdravljenjem opsjednutog čovjeka usred hrama’, koji u Isusu prepoznaje „Sveca Božjega“. Kao i u Nazaretu, gdje je po riječima proroka Izaije predstavljeno očitovanje Isusove mesijanske službe, koja je odozgor, tako i ovdje u Kafarnaumu, sile Zloga očituju Kristovo Božanstvo. Isus zapovijeda silama Zloga i one mu se pokoravaju. Svi prisutni postaju svjedoci tog čudesnog Isusova djela i bivaju zaprepašteni silnom Riječju Isusovom. S razlogom slijede komentari: „Kakve li riječi! S vlašću i snagom zapovijeda nečistim dusima te izlaze!“ Oslobađajuća snaga je tu. Tko je, dakle, On? Nakon ne prihvaćenosti i nerazumijevanja Isusovih riječi u Nazaretu, u Kafarnaumu oduševljenje. Redoslijed postaja, propovijedanja i samih čudesnih Isusovih djelovanja, očito je složen božanskom Providnošću, odozgor.