Home Kakav bi za ovo vrijeme trebao biti Isusov učenik (X.tj.sr.)

Kakav bi za ovo vrijeme trebao biti Isusov učenik (X.tj.sr.)

Kakav bi za ovo vrijeme trebao biti Isusov učenik (X.tj.sr.)

Kakav bi za ovo vrijeme trebao biti Isusov učenik (X.tj.sr.)

***********

2 Kor 3,4-11: Pavao je napisao dvije poslanice Korinćanima. Imao je zato razlog. Korint je veliki lučki grad u kojem je raskrižje svih narodnosti i poganskih religija. Staleški gledano, mali je broj višeg staleža, a većina je robova. Stoga su moguća i vrlo česta različita mišljenja i tumačenja svega novoga što je došlo s Pavlom i njegovim suradnicima u taj grad. Jasno, sve što je dobro veselilo je Pavla, a sve što je loše veoma ga je žalostilo. Tako je Pavao imao razloga uvijek iznova utvrđivati ‘Korintsku zajednicu kršćana’. Bilo je tu nekada i ukora, ali i žalosti do suza. Tako, pogledamo li prva poglavlja ove poslanice možemo reći da se u tim poglavljima isprepliće prošlost, sadašnjost i budućnost. Što se tiče prošlosti, Stari zavjet je nadomješten Novim, koji oživljuje. Sadašnjost je puna suprotnosti: s jedne strane, apostol – Kristov poslanik – zadužen je da saopći Kristovu izvanrednu poruku čovječanstvu, a s druge strane, on je podređen svakovrsnoj ljudskoj slabosti, progonstvu i patnjama. Ali budućnost, u svojoj sigurnosti, zasjenjuje sve dosadašnje patnje. Ako usporedimo sve napore pred koje je stavljen učenik, ma kako oni izgledali golemi, i „neizmjerljivu veličinu slave“ koja je pripremljena kršćaninu, za kršćane je izbor jasan. Stoga Pavao gleda s posebnim očima na krizu u Korintu. On nikada ne gubi iz vida što je sve Bog učinio za nas. Bog je po Kristu skinuo svaki prevjes i Evanđelje koje on nosi i propovijeda nije prekriveno nego je u Duhu prisutno u svima onima koji ne žive život na propast nego na uskrsnuće. Pavao ne krije da svaka snaga dolazi od Boga, jer „ljubav nas Kristova obuzima“. Stoga nam je i povjerio službu pomirenja. Pavao je uspio pomiriti različitosti u Korintskoj zajednici.

***************
Mt 5, 17-19: Danas čujemo odlomke Isusove besjede na Gori. Nakon iznesenih načela u „Blaženstvima“, Isus iscrtava kakav bi za ovo novo vrijeme trebao biti njegov učenik. U ovom odlomku svoga govora poručuje kako će ‘Kršćanski zakon’ usavršiti Mojsijev Zakon. Isus ne dolazi nešto u Zakonu dokinuti, niti ga posvetiti kao nedodirljiv, nego mu svojim učenjem i ponašanjem daje novi i konačni oblik, u kojem se konačno u potpunosti ispunja ono čemu je Zakon težio. Od njegove vanjštine ide do njegove unutrašnjosti i srži. Svaki vanjski čin mora imati dobru nakanu. U srcu svakog djela mora biti ljubav. A to je pravilo Pavao, kao njegov dobar učenik, osobito primijenio u Korintskoj zajednici kršćana.