To vam kažem ‘da vjerujete da JA JESAM’ (4.vaz.č.)
To vam kažem ‘da vjerujete da JA JESAM’ (4.vaz.č.)
*********
Dj 13, 13-25: Pošto su Pavao, Barnaba i Marko misionarili na Cipru odlučiše, iz Grada Pafa, otići u grad Pergu. Nakon kraćih razgovora, Marko se odlučio vratiti iz Perge u Jeruzalem. Pavao i Barnaba nastave put prema Antiohiji pizidijskoj. Područje današnje Turske. U dan subotnji ušli su u sinagogu, i čitali Zakon i Proroke. Nadstojnici sinagoge pozvaše apostole da za narod održe koju ‘riječ utjehe’. ‘Riječ utjehe’, obično su govorili proroci i učitelji, a uvijek se odnosila na Pisma. Pavao je ustao, i započeo svoj govor u kojem se najprije po običaju obratio židovskoj zajednici u tom mjestu. U svom govoru, izlaže povijest spasenja, a osobito ističe obećanje da će, iz Davidova potomstva, Bog podariti Izraelu Spasitelja, Isusa. Govor je u radosti slušan i dobro prihvaćen. Pavao, nadalje izlaže, uz sažetak povijesti spasenja, i svjedočanstvo Ivana Krstitelja koje svjedoči: „Nisam ja onaj za koga me vi držite. Nego za mnom evo dolazi onaj komu ja nisam dostojan odriješiti obuće na nogama.“ Ako gledamo cijeli Pavlov govor, ne samo njegov uvod, mogli bi reći da je govor veličanstven. U govoru, Pavao je protumačio kako su se Kristovim dolaskom, njegovom smrću i uskrsnućem ispunila obećanja što ih je Bog dao ocima. Pavlove riječi, bile su snažan poticaj da je oduševljeno mnoštvo zagibalo cijeli grad. Ali, to će izazvati i ljubomoru okorjelih gradskih poglavara, bit će protjerani iz grada.
*******
Iv 13, 16-20: Isusove riječi, s Posljednje večere govore, ono što i Pavao u svom govoru želi istaknuti: Isus jest Mesija. Za Pavla su važni likovi Božjeg kontinuiteta: Mojsije, David, Ivan Krstitelj. Evo kako to Isus prokazuje: „Već vam sada kažem, prije nego li se dogodi, da kad se dogodi vjerujete da JA JESAM.“ Ja sam onaj koji je uvijek uz vas. Isus ovo sveto ime, predstavljeno Mojsiju, prihvaća kao svoje. Zato se i Pavao okreće Pismu, jer Pismo JEST KRIST.
Spojimo li današnja čitanja vidimo da se linija kontinuiteta provlači od vječnosti prema zemlji i kroz povijest Izraela na čitav planet. Bog Otac, Stvoritelj, odašilja poruku koja dolazi iz Božjeg života. Isus se stoga s pravom naziva JA JESAM. Ovo ime ne samo da poistovjećuje Isusa s vječnim Bogom, već ga stavlja u dugu povijest Izraela. U trećem licu ono znači: „onaj koji je uvijek uz vas“. Hebrejska riječ Yahweh. Dakle, Bog je sebe objavio kao onaj koji je uvijek uz narod. Isus ovo sveto ime prihvaća kao svoje „da vjerujete da JA JESAM“.
Tako je Isus u sebe upio čitavu povijest Izraela: a kada je rođen od Djevice Marije čitava se povijest u njemu utjelovljuje.