Home Ljubi pa živi kao Bog, ili mrzi pa se pati kao Antikrist (7.1.)

Ljubi pa živi kao Bog, ili mrzi pa se pati kao Antikrist (7.1.)

Ljubi pa živi kao Bog, ili mrzi pa se pati kao Antikrist (7.1.)

Ljubi pa živi kao Bog, ili mrzi pa se pati kao Antikrist (7.1.)

***********

1 Iv 3,22-4,6: Kako u ovom svijetu živjeti kao dijete Božje, najbolje zna Ivan, dok učvršćuje njegove temelje: ne griješiti i ljubiti, a po njima se onda prepoznaje stil kršćanskog života. Zapovijed ljubavi prema bližnjemu sažima sve Božje naputke u vezi s ljudskim odnosima. Ona nije u riječima ili osjećajima, nego mnogo više od toga, jer traži predanje i žrtvu. Ako kršćanin uspije u svom životu živjeti božansku krepost ljubavi, on je siguran u sud svoje savjesti i uvijek živi život u miru s bližnjima i s Bogom. Ivan je ovim jasno postavio mjerilo kojim razlikujemo pravog od lažnog učitelja Antikrista. Za djela ljubavi Duh Sveti uvijek osposobljuje kršćanina i on razumije istinu koja mu je naviještena. Bog je ljubav. To je jasno pokazao u Gospodinovoj smrti. Stoga, naglašeno ostaje: Jedna je jedina zapovijed „ljubav“. Ljubav je svojstvena Božjoj djeci jer je svojstvena Bogu. U njoj je sve drugo sadržano, pa i vjera u Isusa Krista. Pazite dobro, kaže Ivan: Mnogo je krivih učitelja koji nastupaju u Božje ime, a s Bogom nemaju ništa zajedničko.

***********

Mt 4,12-17. 23-25: Vijest da je preteča Gospodinov, Ivan Krstitelj, uhićen, Isusa i njegove prve učenike vuče dinamici propovijedanja Kraljevstva Božjeg i drugim krajevima. Isus, napušta Nazaret i kreće u Kafarnaum, uz more na području Zebulonovu i Naftalijevu. Ova promjena mjesta nije nešto beznačajno, nego ispunjenje starog obećanja danog po proroku Izaiji. Evo toga proročanstva: „Zemlja Zebulonova i Naftalijeva, Put uz more, s one strane Jordana, Galileja poganska – Narod što je sjedio u tmini Svjetlost vidje veliku. Onima što mrkli kraj smrti obitavahu Svjetlost jarka osvanu.“ Kad je Isus došao u Kafarnaum, obasjao je život ljudi u Galileji. Glas se o Isusu kao učitelju i čudotvorcu proširio posvuda, a narod je na vijest o Isusovu dolasku reagirao s velikim povjerenjem. Uzgibala se cijela Sirija i odasvud su dolazili Isusu, a Isus poziva na obraćenje, jer se približilo Kraljevstvo nebesko. Ovo moramo gledati kao Božju vladavinu nad izabranim narodom i preko njega nad svijetom. Ono obuhvaća kraljevstvo „svetih“ kojima će Bog zaista biti kralj, jer će oni poznavati i priznavati njegovo kraljevanje s ljubavlju. To je kraljevstvo poremećenom pobunom grijeha, i treba biti ponovo uspostavljeno zahvatom Boga i Mesije. Isus ga naviješta i ostvaruje snažnim Duhom ljubavi.