Saveza se nije držalo, a Božji se zakon kršio (XII. tj. pet.)
Saveza se nije držalo, a Božji se zakon kršio (XII. tj. pet.)
*********
2 Kr 25, 1-12: Judejsko se kraljevstvo 589. godine pobunilo protiv Babilonaca. Prema proroku Jeremiji, čini se da su kralja na to natjerali njegovi savjetnici. To će biti povod za rat u kojem će Jeruzalem doživjeti razaranje i pad. Opsjedanje i iscrpljivanje grada Jeruzalema trajalo s prekidima oko dvije godine. Začuđuje i otpor grada Jeruzalema, vjerojatno su Babilonci morali ratovati i s Egipćanima koji su u savezu s Jeruzalemom, kako to navodi Jeremija, suvremenik događaja. Nakon što je stanovništvo Jeruzalema izmučeno glađu 587.g. probijene su zidine grada i Jeruzalem pada. Kraljevska palača i hram bivaju sravnjeni sa zemljom. Jeruzalem više ne postoji, prema riječima proroka Jeremije, pretvoren je u prah i pepeo. No time zla nisu završila za Judejce: pobijeni su svi plemići koji su bili odgovorni za pobunu, a činovnici, svećenici, i poznavaoci zakona su vezani lancima i odvedeni u logor u Ramu, desetak kilometara sjeverno od Jeruzalema, u očekivanju izgona u Babilon. U Judeji ostaju samo najsiromašniji slojevi društva. Čini se da je povijest izabranog naroda svršena, da Jahve nije održao obećanja koja je dao Abrahamu, Mojsiju i Davidu. No to je samo privid. Jahve ostaje vjeran svojemu narodu i poslije očišćenja privest će ga k sebi. Tako Jeremija piše: „ Zakon ću svoj staviti u dušu njihovu i upisati ga u njihovo srce. I bit ću Bog njihov, a oni narod moj… i grijeha se njihovih više neću spominjati.“ Dok je narod radio na obalama babilonskih rijeka i plačući prolazio svoju duhovnu obnovu, Jahve poručuje: „Njihovu ću tugu u radost pretvoriti“.
**********
Mt 8, 1-4: S dolskom Isusa Krista, otajstvo božanskog milosrđa doživljava svoju objavu u punini. Iako je bilo teško shvatiti da Bog pripušta razorenje Jeruzalema i progonstvo svoga savezničkog naroda, sjetimo se da je Isus koji je ozdravio gubavca, plakao nad Jeruzalemom jer je prorekao njegovo drugo rušenje, ovaj put od Rimljana. Čudesno Božje djelo ozdravljenja, i čudesno proročanstvo o rušenju grada Jeruzalema, prožima snagu Božjeg djelovanja u njegovoj Riječi i djelovanju. Saveza se nije držalo, a Božji se zakon kršio. Sve se moralo vratiti na njegov početak i doživjeti milosrdnu dobrotu Božju.