Je li uopće pravednost moguća, dok postoje rubni, prezreni i odbačeni? (sub.1.tj.kor.)

Je li uopće pravednost moguća, dok postoje rubni, prezreni i odbačeni? (sub.1.tj.kor.)
**********
Iz 55, 6-9:
Tematika završnog 55 poglavlja u Drugom dijelu knjige proroka Izaije je: Problem siromašnih, očuvanje Saveza, svijest blizine Jahvine i moć Jahvine riječi. Jer, Izrael je osjetio sramotu svoje grešnosti i sužanjstva, ali je doživio i svoj povratak. Sramota je što se uopće doživjelo sužanjstvo, a slava je što Bog ostaje uz svoj narod na putu od Babilona prema zemlji Izraelovoj. U izmiješanoj tematici sramote i slave miješaju se slike grijeha i stradanja. Pisac je vjeran predajama većine proroka, te naviješta kako će uskoro moći ući u Židovstvo obraćeni stranci (prozeliti) pod uvjetom da budu vjerni savezu. Očito prorok ima viziju budući vremena kada će Krist otvoriti širom vrata za sve, jer Božja ljubav ne isključuje nikoga, dok grijeh odsijeca ljude od Boga. Izrael je kriv zbog mnogih grijeha duhovnih i svjetovnih vođa koji su se podjednako razmekušili i griješili u svome radu. Njihova je vjera postala isprazna i ruglo. Ljudi ne vole ni Boga ni svoje bližnjeDruštvo je trulo do srži, okuženo lažima, nepoštenjem, nepravdom, zloćom i nasiljem. Ono se ne brine za istinu i pravdu, ni za one koji pošteno žive. Sve to stoji u suštoj suprotnosti sa svime što Bog želi u svojoj žarkoj ljubavi svome narodu. Pisac pokušava apokaliptičkim koloritom pokazati zanimanje za strane narode uz naglašeno isticanje slave Siona. Vidi se novi pročišćeni Jeruzalem koji odbacuje svaki vidi idolatrije. Stoga tražite Jahvu dok se može naći, on ima namjeru sklopiti s vama Savez vječan. A vama ostaje obveza očuvati ga u pravednosti, kako bi bezbožnik ostavio svoj put i zlikovac svoje namisli.

*************
Lk 7, 36-50: 
Da bi lakše razumjeli današnje Evanđelje, treba znati da se Uskrsli prvo ukazao Petru, a Pavlu posljednjem. I prvi i posljednji za Isusa su važni. Pozvani su dakle i grješnici i pravednici, i Petar i Pavao koji je bio progonitelj Krista, a postao veliki obraćenik i apostol naroda. Sada ćemo lakše razumjeti i današnju zgodu iz Evanđelja. Isus sjedi i blaguje s farizejom. U kuću ulazi poznata grešnica iz grada. Razvija se kratki dijalog između Isusa i žene koja zaplakana i na koljenima cjeliva noge Gospodinu. To se nije svidjelo farizeju, jer se prema standardima života, pravednici ne druže s grješnicima. To su oni rubni, prezreni i odbačeni za koje nema Božjeg milosrđa. Isus ruši te standarde života i postavlja nove standarde: „Nisam došao liječiti zdrave nego bolesne“ Tko je ovdje zdrav a tko bolestan, ili tko je ovdje pravedan a tko grješnik, pokazuje Isusova konačna izjava: Dragi Farizeju, uđoh ti u kuću, nisi mi vodom noge polio, nisi mi poljubac dao..., a pogledaj što je sve učinila ova žena. Njoj su svi grijesi oprošteni jer mnogo ljubi i traži oproštenje, traži obraćenje i spasenje. Nju je vjera njezina spasila. Ona je uskrsnula na život.