Tko stoji, neka pazi da ne padne, jer ako se obrežete Krist vam ništa ne koristi (XXVIII.tj.ut.)

Tko stoji, neka pazi da ne padne, jer ako se obrežete Krist vam ništa ne koristi (XXVIII.tj.ut.)

 

Gal 5, 1-6: Za slobodu nas Krist oslobodi. Kršćanska se sloboda sastoji u slobodi od spona grijeha, Zakona i smrti. Čovjek kojega je Krist obdario slobodom tako je dugo bio pod jarmom koliko je dugo u strahu posjedovao ropski duh i slijedio zakonska načela. Pavao, Galaćanima kaže: „stojte“- držite se. Time potiče na čvrstu i postojanu vjeru u Krista. A onima koji stoje, neka paze da ne padnu (Kor 10,2). O „jarmu ropstva“ ne govori samo Pavao, nego i Petar: „Zašto nastojite braći na vrat staviti teški jaram koji ne mogosmo nositi ni mi ni naši očevi“ (Dj 15,10). Pavao je izričit: „Evo, ja vam kažem: ako se obrežete, Krist vam ništa ne koristi.“ Dakle, ili Krist, ili Zakon! Ni Radosna vijest, ni Zakon ne trpe polovičnosti. Tu su i riječi: Staro uminu, novo gle, nasta. Pavao gotovo uvijek govori riječima Gospodina, ali nekada kaže i svoje riječi. Znao je dobro za onu Isusovu: „Tko vas sluša, mene sluša, tko vas prima, mene prima“ (Lk 10,16). Zato on svjedoči mnoge stvari kad kaže: „Živim, ali ne više ja, nego zaista u meni živi Krist“ (Gal 2, 20). Pavao je apostol Isusa Krista i u njemu govori i Duh i Krist. On ne želi služiti dvojici gospodara. Po Isusu je došla milost i istina, što potvrđuje i apostol Ivan (Iv 1,17). Ako se izgubi milost, otpali ste od Kristove vjere i nje nema na djelu. Duh se znatno razlikuje od pisanog slova Zakona. Vjera stoga, nije samo primanje nego i davanje. S vjerom je povezana i ljubav. Zato, najviše vrijedi vjera koja djeluje iz ljubavi, jer ona sadrži puninu svih propisa. I sam će apostol Jakov reći: „Vjera bez djela je mrtva“. Isus će pred farizejima reći: Njoj, grešnici, oprošteni su mnogi grijesi jer je mnogo ljubila. Da se stigne do cilja potrebna je i žrtva-napor.

 

Lk 11, 37-41: Na nekim od postaja Isus je svratio na objed kod nekog farizeja. Domaćin se čudi što Isus propušta zakonski propisano pranje ruku prije jela. Nije Isus prešutio ovakav stav farizeja i zakonoznanaca, koji vrlo pozorno paze na izvanjsku čistoću čaša i tanjura, a unutra su puni grabežljivosti i pakosti. Naziva ih bezumnicima. Bog je stvorio vanjštinu kao i čovjekovo srce za čistoću. Ni dar ni žrtva ne vrijede pred Bogom ništa bez čovjekova srca.