Ako duhovna obnova nema kontinuiteta, nestaju plodovi Duha (27.tj.čet.)

Ako duhovna obnova nema kontinuiteta, nestaju plodovi Duha  (27.tj.čet.)

Mal 3,13-20: Već smo u prethodnim danima govorili o prorocima Hagaju i Zahariji, koji su odigrali odlučujuću ulogu pri izgradnji drugoga hrama po povratku iz progonstva. Za Hagaja, g.520 pr.Kr. najveća je poteškoća kod povratnika što nisu još izgradili Hrama. Razdoblje spasenja počet će kada se sagradi Dom Božji i obnovi bogoslužje. Zaharija će posebno isticati ulogu Mesije u Novom savezu. Djelovanje te dvojice proroka koji su i sami povratnici, nazvanih prorocima hrama, ograničeno je vremenom i sadržajem propovijedanja. Ali njihova se uloga u povijesti spasenja ne smije podcijeniti. Oni su shvatili da se vjera ne može dugo održati bez nekog vidljivog znaka, bez mjesta štovanja Boga. Na propovijedanje ove dvojice proroka možemo nadovezati djelovanje proroka Malahije, koji nastupa puno otvorenije i odrješitije nego li spomenuti proroci Hrama. Zbog stalnog utjecaja neprijatelja iz bližeg okruženja i svakodnevnih poteškoća s kojima se susreću povratnici ishlapio je onaj prvotni zanos. Malahijino propovijedanje poprima prizvuk prijetnje i uskoro će stići kazna one koji se poigravaju s Jahvom. Božanski će gnjev iskusiti osobito dvije vrste ljudi: svećenici koji zanemaruju kult i Židovi koji se žene tuđim ženama ili izdaju vlastite žene. Na svakom koraku vidljivi su kultni prekršaji svećenika i naroda. Vrijeme je bilo teško, a obećano blagostanje nije se ispunilo. Narod je bio sklon pomisliti da ga je Bog napustio. Sve je to dovelo do moralnog srozavanja. To stanje, koje se proroku poslije tolikih pokušaja obnove, što su još ranije činili Ezra i Nehemija, čini beznadnim, može dokrajčiti samo glasnik Božji, Mesija. On će očistiti bogoslužje, oboriti ohole i ustati u obranu poniznih, udovica i siročadi. Od Mesije se očekuje savršeni kult. Njegova „žrtva“, bit će „čista Žrtva“, koja je savršena žrtva mesijanskog vremena.

Lk 11, 5-13:Očekivani Mesija i ispunjenje mesijanskog vremena je tuA što je Mesija-Isus rekao? Upravo to što su proroci i navješćivali. Jučer smo čuli od Isusa molitvu „Očenaša“. Danas čujemo dobre pouke o molitvi. Jednostavne su i poučne. Prijatelj, prijatelju koji moli, uvijek treba pomoći što god mu treba. A koliko će tek Bog, koji je Otac i u moći je pomoći. Tu je on neiscrpan primjer. On nije samo prijatelj, nego Otac. On svoga Duha Svetoga, vjerniku ne daje na mjeru. „Tko god ište prima, tko traži nalazi, tko kuca njemu će se otvoriti.“ Vjernička ustrajnost u molitvi, crpi moć od Duha Svetoga. Svakog vjernika s Duhom svetim možemo gledati kao divno rodno stablo, zakićeno uvijek izvrsnim plodovima: ljubavi, dobrote, milosrđa, praštanja, strpljivosti, razboritost, ustrajnosti i tako dalje.