Ljubav i vjernost su osnova svakog saveza, i nije dobro biti izdajnik, ni ljubavi, ni vjernosti (XIX.tj.pet.)

Ljubav i vjernost su osnova svakog saveza, i nije dobro biti izdajnik, ni ljubavi, ni vjernosti  (XIX.tj.pet.)

Ez 16, 1-15. 60.63: Ezekijel prikazuje povijest Izraela u slici Jeruzalema kao nevjerne zaručnice. Cijelo poglavlje književno je jako bogato slikama koje su bliske ljudskoj duši. Pa stoga dođe kao nacionalni ispit savjesti. Alegorična izražavanja izriču sve što se može kazati o Izraelovoj nevjernosti i hladnoći prema Jahvi. Prorok Ezekijel se trudi opravdati isuviše crno stanje njegove nacije. Ali kazna se Božja približila, jer je strpljivost Božja iscurila. Prorok je pun vjere još uvijek naglašava Božju spasonosnu volju koju prikazuje kao njegovu osobnu nezasluženu inicijativu. Koliko god bila prikrivena buduća slava Jahvina koja se ima objaviti, veličinu slave Jahvine Izrael ničim ne zaslužuje. Kao da Prorok želi reći: Izrael je, kao zaručnica, primio sve, i zakićen je s najboljim draguljima, ali je postao veliki izdajnik ljubavi. Zanesen vlastitom ljepotom postaje bludnicom. Slika je to velike grešnice i nevjernice. A bili su tako ravnopravni u Savezu, a sada izdajnik Saveza.

Mt 19, 3-12: Kao što smo vidjeli kod proroka Ezekijela, Izrael nije imao nikakav valjan razlog za prekid Saveza, nego je raskid učinio kako to čini u bračnom savezu jedna preljubnica, tako sada vidimo u Evanđelju u slučaju bračnog saveza, gdje Isus odlučno kaže da za raskid bračnog saveza ne vrijedi nikakav razlog. Za bračni savez nije mjerodavno židovsko tumačenje, nego praiskonski Božji zakon o jedinstvu ženidbe (Post 1,27). Isus je ovdje napravio veliki civilizacijski napredak, vraćajući bračni savez na prvotnu Božju zamisao, izjednačivši u bračnom savezu muža i ženu. To učenici kao Židovi ne mogu nikako shvatiti jer je po svim zakonima i običajima žena bila niža od muža. Ravnopravnost muža i žene daje sigurnost bračnoj zajednici u kojoj ne smije biti pozicija gospodara i sluškinje. Ni pred Bogom nismo više djeca nego ravnopravni s Bogom poput muža i žene. Božja ljubav postaje zakon odnosa među saveznicima. I sam Isus kaže da nije svima dano da ovo shvate, a onima koji razumiju dade moć da postanu baštinici božanskih kreposti: ljubavi, vjere i nade.