Od koga i kome dolazi otkupljenje i spasenje?

Od koga i kome dolazi otkupljenje i spasenje?  (20.9.2018.)

1 Kor 15, 1-11: Petnaesto poglavlje sadrži temelj Pavlove nauke o uskrsnuću koje ima presudnu važnost za vjeru kršćana u otkupljenje i spasenje po Isusu Kristu. Između Kristova uskrsnuća i ljudskog spasenja postoji nuža i bitna veza. Snaga Kristova uskrnuća prelazi na krštenju u ljude i cilj joj je potpun čovjekov preobražaj i uskrsnuće s dušom i tijelo. Znajući da grčka filozofija niječe uskrsnuće tijela a zastupa samo besmrtnost duše, što je i židovska saducejska sljedba slijedila, Pavao, stoga, svestrano osvjetljuje našu vezu s Kristom i brani uskrsnuće tijela protiv svih onih koji to na bilo koji način niječu. Za Pavla je jasno: Kristova smrt je za naše grijehe i to je povijesna činjenica koju svjedoče još uvijek neki živući. On se ukazao Petru, Dvanaestorici, mnogim učenicima, Jakovu, Apostolima i posljednji kojem se Uskrsli ukazao bio je Pavao. Svjedok ove kršćanske istine je Duh Sveti kojeg Uskrsli daje novozavjetnoj zajednici i on je djelitelj karizmi koje svakodnevno vidimo na djelu. Ono što je važno za Pavla jest, da Kristovo uskrsnuće uključuje i uskrsnuće kršćana, što postaje temeljna istina kršćanstva. Uskrsno tijelo bit će bolje od tijela koje se pokapa. Staro je tijelo materijalno, a novo će biti duhovnoi besmrtno, premda uvijek tijelo. Ono će biti toliko sjajnije od staroga koliko je potpuno rascvala biljka sjajnija od smežuranog sjemena iz kojeg je izrasla.

Lk 7, 36-50:Da bi lakše rauzmjeli današnje Evanđelje, iz gornjeg Pavlova teksta vidimo da se Uskrsli prvo ukazao Petru, a Pavlu posljednjem. I prvi i posljednji za Isusa su važni. Pozvani su dakle i grješnici i pravednici, i Petar i Pavao koji je bio progonitelj Krista, a postao veliki obraćenik i apostol naroda. Sada ćemo lakše razumjeti i današnju zgodu iz Evanđelja. Isus sjedi i blaguje s farizejom. U kuću ulazi poznata grešnica iz grada. Razvija se kratki dijalog između Isusa i žene koja zaplakana i na koljenima cjeliva noge Gospodinu. To se nije svidjelo farizeju, jer se prema standardima života, pravednici ne druže s grješnicima. To su oni rubni, prezreni i odbačeni za koje nema Božjeg milosrđa. Isus ruši te standarde života i postavlja nove standarde: „Nisam došao liječiti zdrave nego bolesne“ Tko je ovdje zdrav a tko bolestan, ili tko je ovdje pravedan a tko grješnik, pokazuje Isusova konačna izjava: Dragi Farizeju, uđoh ti u kuću, nisi mi vodom noge polio, nisi mi poljubac dao..., a pogledaj što je sve učinila ova žena. Njoj su svi grijesi oprošteni jer mnogo ljubi i traži oproštenje, traži obraćenje i sapsenje. Nju je vjera njezina spasila. Ona je uskrsnula na život.