Sveti Josip

SVETI JOSIP (19.3.2018.)

2 Sam 7, 4-5. 12-16.16. Dvije knjige o sucu Samuelu imaju zadaću prenijeti povijest ustanovljenja Božjeg kraljevstva na zemlji. I one svjedoče kako je to teška zadaća. Nakon uklanjanja prvog kralja Šaula, Bog odabire Davida za kralja (1010-970 p.Kr), i u nizu je četrnaesto pokoljenje od Abrahama u rodoslovlju Isus Krista, kojeg donosi evanđelista Matej. David objedinjuje sva Izraelska plemena u jedno kraljevstvo. Prenosi kovčeg Saveza u Jeruzalem u kojem će sagraditi palaču za svoju rezidenciju. Imao je namjeru prvo izgraditi Božji hram, ali ga u namjeri prekida prorok Natan koji kaže, da će to učiniti njegov sin Salomon. Prva službena proročka vijest, u kojoj Bog obećaje, da će Davidovo potomstvo kraljevati u Izraelu navijeke.Vijest ima snažan mesijanski krakter. Bog će kralju Davidu biti kao otac. Ovo je očito vrijeme kad se ispunio obećanje dano praocima: Abrahamu, Izaku i Jakovu, a iz Davidovog potomstva će izaći Mesija, Pomazanik Božji. Njegovo će se spasenje odnositi na cijeli svijet, i na sve ljude. Na tom obećanju počiva nada koja se provlači kroza sav Stari zavjet. Obećanje se ispunilo. Krist se rodio u Davidovom rodnom mjestu, u Betlehemu, i od Davidove loze. Tako anđeo Gabrijel govori Mariji: „On će biti velik i zvat će Sin Svevišnjega. Njemu će Gospodin Bog dati 'prijestolje Davida', oca njegova , i njegovu kraljevstvu neće biti kraja“ (Lk 1,32-23).

Rim 4 13, 16-18.22:Sveti Pavao u poslanici Rimljanima želi predstaviti Abrahama kao oca hebrejskog naroda i svoju ispovijest vjere veže za čvrstu vjeru praoca Abrahama. Evo kako on to kaže: „Dosita, obećanje da će biti baštinik svijeta nije Abrahamu ili njegovu potomstvu dano na temelju zakona, nego na temelju pravednosti vjere.“ U Božjim očima vjera se podudara s pravednošću. Baština je dana kao nagrada za vjernost, ne nekim ugovorom (zakonom), nego kao ostvarenje obećanja. 'Bog je taj koji oživljuje mrtve i zove da bude ono što nije'. To je stvoriteljski riječnik: „Neka bude tako! I bi tako!“ Pavao to ispunjenje, samo potvrđuje da, svi oni koji su prisjedinjeni Kristu, postaju baštinici Kraljevstva Božjega.

Mt 1,16. 18-21.24: Matej donosi Rodoslovlje Isus Krista“. Iz njega se isčitava, da je to kao „knjiga postanka“ i odnosi se na cijelo Matejvo evanđelje, a odgovara starozavjetnoj „Knjizi postanka“. Stari zavjet počinje stvaranjem staroga, materijalnog i prolaznog svijeta, Novi zavjet počinje sa stvaranjem novoga neprolaznog svijeta, koji su već davno prije Proroci navijestili, a Isus Krist svojim rođenje počeo ostvarivati. On je njegov „Početak“. On je „Prvorođenac“ i „Punina“. Rodoslovlje je dio povijesti stvaranja. Krist je Spasitelj, Pomazanik – „Sin Davidov“ što je njegovo ime kod proroka, za budućeg Mesiju. Marija je zaručena s Josipom –vez zaruka određuje staleške obveze žene i muža iako će brak nastati tek u bračnom savezu. Josip je zakonski otac, a ne naravni otac Isusov. Marija je začela po Duhu Svetom, a ne tjelesnim sudjelovanjem Josipa. Njezino je obećanje Bogu da ima nakanu ostati DJEVICA. To je i ostala, kako prije poroda, u porodu, tako i poslije poroda. U židova je zakonsko očinstvo bilo jače nego tjelesno. Tako je Josip u uzvišenijem smislu Isusu otac nego tjelesni očevi svojoj naravnoj djeci .