UZ ANANIJU I SAFIRU JAVLJA SE I ČUVENI VRAČ ŠIMUN

Sedma nedjelja kroz godinu 2014.-a

Današnja poruka sv. Pavla glasi
:
Bra
ćo! Ne znate li? Hram ste Božji i Duh Božji prebiva u vama.
Ako tko upropaš
ćuje hram Božji, upropastit će njega Bog.
Jer hram je Bo
žji svet, a to ste vi.
Nitko neka se ne vara.
Ako tko misli da je mudar me
đu vama na ovome svijetu neka bude lud da bude mudar.
Jer mudrost ovoga svijeta ludost je pred Bogom.“ (1 Kor 3, 16-23)
Drugim riječima: Braćo i sestre, vi ste Kristovi, kaže sv.Pavao.
Izvor naše ljubavi i jedinstva jest Kristov Duh.
On nas otvara prema svakom čovjeku.
Krist nas otvara prema svim ljudima na ovome svijetu.
Iskustvo je ipak drugačije.
Čovjek je ranjen grijehom i krvari.
Ludi se bore za prestiž, rušeći načelo ljubavi prema Bogu i bližnjemu.
Ljudi se bore oko karijere, a sirotinja kruha nema.
Tehnološki napredna rasa ljudi“ uspostavlja na temelju kapitala plemenitiju rasu ljudi od ostali, jer mogu steći više i živjeti bolje.
Njihovo oružje postaju privilegiji i povlastice.

Pavao kaže: Sve su te pojave protiv Stvoriteljeve nakane.
Jer, ukidaju Božji Duh koji prebiva u nama.
Ova ljudska mudrost, pred Bogom je ludost.
Evo kako to Isus kaže:
„Na Mojsijevu stolicu zasjedoše pismoznanci i farizeji.Činite, dakle, i obdržavajte sve što vam kažu, ali se nemojte ravnati po njihovim djelima, jer govore, a ne čine. (Mt 23,1-4)
Oštra je ovo kritika izre
čena onima koji ruše Božji poredak, koji ruše i još misle da su mudri.

  • Nije Isus slučajno istaknuo potrebu novog načina ponašanja: Naša ljubav prema čovjeku vrijedna je samo koliko se približava idealu Božje ljubavi.

 

Divno je to u Djelima Apostolskim sv.Luka istaknuo kroz sljedeće likove:
Aleksandar iz Korinta u Grčkoj, Filip ministar kraljice i Etiopije, Kornelije, rimski stotnik, obraćaju se Bogu mijenjajući svoje srce i primaju Duha Božjega i odlučno žele živjeti za novi Božji svijet, svijet kojeg treba utemeljiti na Božjem zakonu ljubavi.
Još je radosnija
činjenica kako se sv. Petar obračunava s korupcijom.
Evo primjera:
Ananija i Safira su se dogovorili da prevare Petra. Varka im je bila otkrivena i oni su umrli.
Ili čuveni vračŠimun, kršćanin koji je htio kupiti vlast da i oni dijele Duha Svetoga poput Apostola.

Petar mu je odgovorio: „Neka ide u propast tvoj novac zajedno s tobom“
Iz ovih primjera kad Grci, Etiopljani, Rimljani i mnogi drugi u Rimskom carstvu ustoličuju novi Božji Duh, rimski car August proglašuje se kao vrhovno božanstvo u cijelom carstvu.
Ali Petrov Duh bio je Bo
žji Duh, pred kojim je padala sva ta ljudska uzvišenost“ i mudrost.
Zato sv. Pavao i kaže:Nitko neka se ne vara (1.Kor )
Ljudi koji su ispunjeni zlom, oni se lagano odluče i drugome činiti zlo.
Ali pred Petrom sve je to bilo odmah mrtvo.

Slušajući današnje Evanđelje (Mt 5,38-48) vidno je kako Isus Krist želi čovjeka ozdraviti u njegovu neprijateljstvu (Oko za oko A pljusne li te netko po jednom obrazu okreni i drugi)
Isus čak ne isključuje ni neprijatelja.
Isus je navijestio ljubav i opraštanje za sve.
Ali za nas je to najkriznija točka i najveća kušnja.
Ali Isus inzistira na djelotvornoj ljubavi.
S pravom se pitamo: Kuda nas vodi svakidašnji
život?
Stanje je sljede
će:
Tamo gdje  nema dovoljno dijaloga, nema dovoljno povjerenja, iskustvo je pokazalo, neće ga nikada biti ako nema ljubavi.
Život nudi neprestano protivnike i neprijatelje, koje tako paušalno sudimo, zaboravljajući da nitko osim Boga nije kompetentan suditi.
Čovjek je pozvan da sebe prosuđuje, ili kako to Petar kaže Šimunu vraču: Ja u tvom srcu vidim samo ljubomoru i nepravdu, idi i pomoli se da ti Bog oprosti.
I tu dvojbe nema.
Jer Isus niti u jednoj stvari ne tra
ži da njegovi učenici budu savršeni kao Otac, već samo kad je u pitanju ljubav prema neprijatelju. (Mt, 5,48)
To je  „pravilo desnog obraza.“
Jasna je logika Isusova:
Ako ve
ć ne mogu spriječiti zlo u drugome, mogu u sebi.
A   rezultat je izvrstan: Nastupio je „novi svijet.“
I ništa ne mo
že toliko promijeniti čovjeka kao djelotvorna ljubav.
Istina, to je put na duge staze.
Isus jasno ka
že:
Kršćanin je pozvan da se ne da pobijediti zlom, nego da on zlo pobjeđuje dobrim.

                                                Župnik