Sloboda izbora 'dobra' ili 'zla', nije mala kušnja (pet.5.tj.k.g.)

Sloboda izbora 'dobra' ili 'zla', nije mala kušnja (pet.5.tj.k.g.)

***********

Post 3, 1-8: Čovjek, koliko god je sličan Bogu, on je stvorenje Božje i ovisan je o Bogu. Po svojoj naravi on je slobodno biće i povezan je s drugim bićem koje je dobio na dar. Svojom slobodnom voljom, on ima i mogućnost izbora dobra i zla, a to nije mala kušnja. Danas čujemo kako sluga zla, sotona, nagovara čovjeka da se pobuni protiv zavisnosti. I tek što je stvoren pada u izboru dobra i zla, pada u grijeh. Što je još teže, počinjeni grijeh, je grijeh ljudskog para. Bio je to prekršaj jedne Božje zapovijedi, koji je predstavljen slikovito kao uzimanje nekog zabranjenog voća. Naime, Eva odmjerava zamamni plod, po kojem bi imala spoznaju poput samoga Boga. Odluka je donesena pri punoj svijesti i sudbonosna. Ono što je presudno, kod donošenja sudbonosne odluke, je najava, da će biti bogovi koji razlučuju dobro i zlo. A to znači, da će sebi prisvojiti pravo odlučivanja između dobra i zla i tako sami sebi biti zakon u moralnom redu. Tako bi u stvari, postali neovisni o Bogu. Bili su izloženi napasti da zaniječu svoju stvorenost s nadom da će se osloboditi toga položaja.

************

Mk 7, 31-37:Današnji događaj susreta Isusa s gluhim i nijemim čovjekom kao, i jučerašnji susret s Kanankom, koja moli za ozdravljenje kćerke, događaju se izvan Galileje. Isus odvaja gluhonijemog čovjeka nasamo, te čini nešto što je viđeno samo jedan put u njegovim čudesima. On dodiruje uši i na specifičan način dodiruje jezik svojim zapljunutim prstom. Marko bilježi i nešto još više, dok to Isus radi on upire pogled u nebo i s dubokim uzdahom govori: „Effata“, što znači „Otvori se!“ Za divno čudo, uši su se otvorile, a jezik razriješio. Bio je to svakako neobičan susret. Promatrači koji su to vidjeli, zadivljeno su govorili: „Dobro je sve učinio! Gluhima daje čuti, nijemima govoriti!“ A Isus je često završavao svoje navještaje riječima: „Tko ima uši neka čuje“. On i je došao kao novi Adam s nakanom otvoriti čovjeku uši da čuje i zauvijek spozna, tko je Gospodin.