Božji Zakon možemo gledati i kao prvi 'ustav' u jednom narodu (pet.4.tj.k.g.)

Božji Zakon možemo gledati i kao prvi 'ustav' u jednom narodu (pet.4.tj.k.g.)

***********

Heb 13, 1-8: Trinaesto poglavlje je posljednje u poslanici Hebrejima. A cijela Poslanica obiluje poredbama teologije Novoga zavjeta s teologijom Staroga zavjeta. Pisac je dobar poznavatelj i starog i novog, stoga i može vrednovati novosti u Novom zavjetu. On u Starom vidi Božji angažman na organiziranju boljeg života u Božjem narodu ovdje na zemlji, dajući mu svoj Zakon i mnoge snažne biblijske likove da očuvaju vjeru u Boga, snagu njegova zakona. Taj Zakon možemo gledati i kao prvi ustav u jednom narodu, i sve je to jedna velika Božja priprava za nastupajuće novo mesijansko vrijeme. Zato, Bog, u Novom zavjetu, predstavlja Početnika i Dovršitelja naše vjere po Isusu Kristu. Stoga, imati vjeru, znači imati sigurnost u onome koji izgrađuje Put do vječnog nebeskog Jeruzalema. U takvoj viđenoj skrbi tj. Providnosti Božjoj spaja se nadgradnja zemaljskog s nebeskim. Sva ta veličanstvena Božja djela tvore, i vjeru i ljubav i nadu života. Mi smo jednostavno, zbog velikih Božji djela, Boga zavoljeli, raspetoga Isusa, zavoljeli. Tu leži osnova svakog zajedništva s Bogom, ali i zajedništva u zemaljskoj obitelji. Pisac vrednuje vrijednost obitelji u kršćanskom i crkvenom životu, obitelj je zapravo Crkva u malom. Znamo tko je glava Crkvi, stoga znamo i tko je glava obitelji. To je Božja ustanova. Ona počiva na ljubavi, jer njezin tvorac ima ime LJUBAV. I sve što je upereno protiv obitelji ugrožava i ruši samu CrkvuI tu se ništa s Božje strane neće promijeniti, jer Bog je nepromjenjiv. Isus Krist jučer i danas isti je i uvijek, njega se valja držati.
**********

Mk 6, 14-29: Ivan Krstitelj, preteča Gospodinov, svojim je potresnim propovijedima dobro probudio narod. Svi su pitali za savjet: „Što nam je činiti?“ A pravi odgovor, dat će Evanđelje koje daje poticaje za konkretno moralno društveno ponašanje, a da pri tom ne zahtijeva nešto nadljudsko ili neobično: imati ljubavi prema bližnjemu, čuvati ljudsko dostojanstvo i ljudska prava, čuvati obitelj i primjereno ćudoredno ponašanje, te poticati na kršćansku odgovornost ,djelotvornost i solidarnost. U svemu treba uvijek paziti na pravičnost i skromnost. A upravo je to problem u današnjem Evanđelju. Propovjednika koji zagovara obraćenje na novi Put, kojeg će nastaviti Isus Krist, Herod ubija. Kralj koji je prvi pozvan na očuvanje svih moralnih i religioznih vrijednosti, te bogoštovlje, prvi gazi sva moralna načela. Herod se rastao od svoje žene da bi se oženio Herodijadom, ženom svoga polubrata Filipa. Ivan je osudio to kao rodooskvrnuće i bio utamničen zbog takvih optužbi. I to nije bilo dovoljno, nego je Herodijada htjela zauvijek utišati prorokov glas. I učinila je to! Ubila ga je. Ubila je proroka koji je ispunjen Duhom Svetim od majčine utrobe , čovjeka koji je bio velik pred Bogom, proroka koji je bio Mesijin preteča. Upravo će njegovo djelo nastaviti Isus Krist i sam biti ubijen zbog najizvrsnijeg Puta kojeg je Bog Otac pripremio za svoju djecu, koja se njemu obrate.